۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مصرف کنندگان متضرران اصلی بازار موبایل
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل یزد تشریح کرد؛

مصرف کنندگان متضرران اصلی بازار موبایل

یزد- ناظم، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل یزد اظهار کرد: سیاست‌های دولت در مبارزه با قاچاق کالا، بیش از همه، مصرف‌کنندگان را متضرر کرده است. 

رضا ناظم، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل در گفتگو با خبرنگار بازار با موضوع گرانی قیمت موبایل در یزد، گفت: سیاست‌های دولت در برخورد با قاچاق کالا و ضروری ساختن رجستر تلفن همراه در مبادی ورودی و خروجی، موجب منظم شدن سیستم واردات و جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه شده است.

نایب رئیس صنف موبایل در یزد افزود: اما این اقدام روند صعودی قیمت گوشی را افزایش داده است که در نهایت به ضرر مصرف‌کننده شده است.

ناظم با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت گوشی‌های اندروید، اظهار کرد: تعدادی از شرکت‌ها به عنوان واردکنندگان خاص گوشی تلفن همراه، از سیاست‌های جدید آسیب ندیده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما مابقی افراد از سیاست‌ها ضربه خورده‌اند.

او حتی فروشندگان خرده‌پا و مغازه‌داران را نیز جزو مصرف‌کنندگان دانست و افزود: مغازه‌داران نیز ناچارند گوشی‌ها را با قیمت بالا خریداری کرده و با سود ناچیز بفروشند.

به گفته وی، در هر صورت، سود اصلی به جیب عمده‌فروشان و شرکت‌های واردکننده که قشر خاصی را تشکیل می‌دهد، سرریز می‌شود.

نائب رئیس صنف موبایل یزد، در این مورد که در شرایط فعلی، راهکار کاهش قیمت تلفن همراه چیست، گفت: شاید در حال حاضر بهترین راهکار برای کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه، صرف‌نظر کردن دولت از هزینه‌های گمرکی و تعرفه‌ها به سود مصرف‌کنندگان و خانوارهایی باشد که ناچار به تهیه گوشی برای فرزندان محصل خود هستند.

کد خبر: ۴۴٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha