۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
۷۰۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه در آذربایجان شرقی احداث می شود
مدیرکل راه و شهرسازی آذریایجان شرقی:

۷۰۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه در آذربایجان شرقی احداث می شود

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذریایجان شرقی گفت: ۷۰۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگراه در آذربایجان شرقی احداث می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذریایجان شرقی، ابوالقاسم سلطانی گفت: سهم استان از اعتبارات توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور در حالی بیش از ۱۲ درصد است که بین چهار تا پنج درصد از آمار جمعیتی و نیز وسعت جغرافیایی کشور را در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های راه سازی در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان تعهدات مالی به دنبال داشته که در مقابل سالانه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در این بخش اعتبار تخصیص می یابد که در برخی سال ها نیز این تزریق اعتبار بطور کامل صورت نمی گیرد و با احتساب همه این شرایط نمی توان زمان مشخصی را برای اتمام این حجم از پروژه های راه سازی عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در تشریح این پروژه ها نیز گفت: در سطح استان بیش از ۴۸۰ کیلومتر آزاد راه در حال احداث داریم که مجموع اعتبار و حجم تعهدات مالی آنها ۸ هزار میلیارد تومان برآورد می شود که بطور متوسط ۵۰ درصد از این میزان توسط یخش خصوصی تامین می شود.

وی ادامه داد: آزادراه های احداثی شامل شش محور تبریز - مرند - بازرگان به طول ۱۲۰کیلومتر، مراغه - هشترود به طول ۱۱۰ کیلومتر، تبریز - ارومیه به طول ۱۳۲ کیلومتر، رینگ دوم تبریز به طول ۳۲ کیلومتر، تبریز - سهند به طول ۲۴ کیلومتر و تبریز - خواجه - ورزقان به طول ۶۴ کیلومتر هستند.

سلطانی همچنین خاطر نشان کرد: آزادراه کاملاً مشارکتی تبریز-  شبستر نیز به طول ۴۰ کیلومتر در مرحله اخذ ضمانت نامه قرار دارد که اجرای آن علاوه بر تسهیل رفت و آمد و کاهش زمان سفر در این مسیر، زمینه ساز توسعه و آبادانی اراضی لم یزرع و بلااستفاده منطقه محروم غرب تبریز نیز خواهد شد که برای اجرای آن سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص وضعیت پروژه های بزرگراهی استان نیز گفت: بیش از ۲۳۰ کیلومتر بزرگراه در محوزهای تبریز - اهر با پیشرفت ۸۸ درصدی، مرند - اِو اوغلو، صوفیان - شبستر - تسوج، بستان آباد - سراب به سمت نیر، میانه - سرچم و تبریز - اسپیران - آقابابا فرامرزی در دست ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی نیز در سطح استان در حال احداث است، گفت: بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه را نیز با تمرکز بر مناطق مربوط به نوار مرزی و در مسیر جلفا - اصلاندوز در دست ساخت داریم.

سلطانی در خصوص وضعیت راه های روستایی آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت: حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی استان از راه های ساخته شده آسفالت برخوردار هستند که این میزان در خصوص تعداد روستاهای دارای مسیر آسفالت، نزدیک به ۷۰ درصد است.

کد خبر: ۴۴٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha