۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
کشت زعفران با توزیع دوتن پیاز بین کشاورزان در مناطق روستایی گچساران آغاز شد
مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

کشت زعفران با توزیع دوتن پیاز بین کشاورزان در مناطق روستایی گچساران آغاز شد

یاسوج- مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو تن پیاز زعفران با قیمت تعاونی برای کشت در اختیار کشاورزان مناطق روستایی گچساران قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، الیاس تاج الدینی عصر سه شنبه در محل جهاد کشاورزی استان در جمع خبرنگاران افزود: امکان کشت زعفران در استان در مناطق خشک به دلیل نیاز به آب کم و امکان بهره وری در خاک‌های فقیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۹  چهار هکتار از اراضی شهرستان دنا و بویراحمد زیر کشت زعفران رفت، گفت: این امر برای اولین بار در استان انجام شد و در آن سال، میزان برداشت زعفران در هر هکتار پنج کیلوگرم بود.

تاج الدینی اظهار داشت: زعفران از محصولاتی است که هزینه کشت آن کم بوده و قیمت فروش و درآمد خوبی دارد.

وی با بیان اینکه با انجام طرح های مطالعاتی مشخص شد این محصول را می توان در برخی مناطق گچساران کشت کرد، گفت: محصول کشت شده به صورت نیمه تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کار آموزش کشاورزان در روستاهای هدف با برگزاری کلاسهای آموزشی با حضور کارشناسان انجام شد.

امیدوار افزود: عملیات کشت زعفران در گچساران، آغاز شده و تا آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: این طرح به توسعه پایدار در روستاها کمک می کند و با مشارکت بنیادمسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد و سایر دستگاه‌های متولی طرح توسعه پایدار روستایی در استان اجرا می‌شود.

کد خبر: ۴۴٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha