۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
ظرفیت قانونی اشتغال ایثارگران احیا می‌شود
معاون رئیس جمهور در گفتگو با بازار:

ظرفیت قانونی اشتغال ایثارگران احیا می‌شود

اردبیل- اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ظرفیت قانونی اشتغال ایثارگران در برنامه ششم توسعه احیا شده تا فرزندان ایثارگران اشتغال مناسب پیدا کنند.

سعید اوحدی در سفر به اردبیل و در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بند (ج) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه بر اشتغال ایثارگران تاکید شده و دولت مکلف و موظف شده است تا پایان این برنامه زمینه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان را در دستگاه‌های دولتی فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه و استخدامی کشور قرار است بعد از برگزاری آزمون استخدامی در آبان‌ماه بند (ج) ماده ۸۸ به شکل کامل محقق شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: براساس بند (ذ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه تبدیل وضعیت نیروها باید تا پایان این برنامه اتفاق بیفتد که در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ایثارگران نیز به این امر تاکید شده است.

اوحدی افزود: اصلاحیه این قانون تقدیم مجلس شورای اسلامی شده تا با حمایت قدرتمند فراکسیون ایثارگران مجلس شرایط مطلوب در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر فراهم آید.

وی بیان کرد: در استان اردبیل نیز در قالب تفاهمنامه‌ای با استاندار مقرر شد تا زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر در این استان برای جامعه ایثارگران فراهم آید که امیدواریم تا پایان سال فرصت و زمینه این کار مهیا شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیکاری ۳۹ هزار فرزند شهید و جانباز فارغ‌التحصیل دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی فرصت اشتغال این افراد در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی فراهم می‌آید.

اوحدی در مورد اشتغال فرزندان آزادگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با همکاری فراکسیون ایثارگران ظرفیت اشتغال برای این افراد نیز فراهم آید.

وی با اشاره به فضای اشتغال جامعه ایثارگران تصریح کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران در پست‌های خالی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مشغول فعالیت شوند و علاوه بر آن با همکاری فنی و حرفه‌ای قرار است دوره‌های مهارت‌آموزی به صورت رایگان برای فرزندان بیکار ایثارگران تدارک دیده شده تا فرصت اشتغال در بخش‌های غیردولی را پیدا کنند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سفر به استان اردبیل در سه موضوع دو تفاهمنامه با استانداری به امضا رساندیم که تامین زمین برای یک هزار و ۵۰۰ واحد، فرصت اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگران و ساماندهی ۶۵۰ مزار شهید از جمله این تفاهمنامه است.

کد خبر: ۴۴٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha