۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
اظهارت نمایندگان موافق و مخالف مجلس برای تصدی رزم حسینی به عنوان وزیر صمت

اظهارت نمایندگان موافق و مخالف مجلس برای تصدی رزم حسینی به عنوان وزیر صمت

نوش آبادی، نماینده مردم و رامین در مجلس شورای اسلامی در دفاع از تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت توسط علیرضا رزم حسینی خواستار ساماندهی معضلات و مشکلات بازار و بخش های مختلف صنعت و معدن کشور شد.

به گزارش خبرنگار بازار، «حسین نوش آبادی» که به عنوان موافق تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط رزم حسینی صحبت می کرد، افزود: من از همه همکارانم در مجلس می خواهم با رای اعتماد و با حمایت از رزم حسینی وزارت صنعت، معدن و تجارت را از بلاتلکیفی نجات دهند.

وی با اشاره به وضعیت آشفته بازار، نابسامانی حوزه بازرگانی و تجارت و معضلات بخش صنعت و معدن و شرایط نگران کننده تولید، گفت: با توجه به شرایط موجود در بازار این بخش نیازمند انتخاب وزیری با تجربه و توانمندی برای این وزارتخانه است.

به گفته این نماینده مردم در مجلس، مدیریت مناسب بازار برای رفع مشکلات معیشت مردم و عدالت در توزیع کالاهای اساسی همراه با نظارت کافی از دیگر برنامه های رزم حسینی برای تصدی این مسئولیت بزرگ در این وزارتخانه است.

«اردشیر مطهری» نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی به عنوان مخالف در مجلس گفت: باید شفاف سازی امور سرلوحه کار وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رزم حسینی باید در زمینه فروش شرکت های معدنی صوری و فروش شرکتی به شرکتت ملیمس و صندوق بازنشستگی شفاف سازی کند.

«احسان ارکانی» نماینده مردم  نیشابور که به عنوان موافق در صحن علنی مجلس صحبت می کرد، گفت: مبا نباید اجازه بدهیم در این شرایط حوزه بازار، صنعت و بازرگانی کشور بدون سرپرست بماند.
این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: رزم حسینی عنصر پرورش یافته فرهنگ دفاع مقدس است و از نمایندگان می خواهم با توجه به گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس بدون توجه به شایعات با رای خود زمینه رفع مشکلات بخش صنعت و تجارت را فراهم کنند.

«مهرداد ویسکرمی» منتخب مردم خرم آباد به عنوان مخالف گفت: حوزه صنعت، معدن و تجارت وظیفه مهمی بر عهده دارد و برنامه رزم حسینی برای توسعه این بخش مناسب نیست.
وی بیان کرد: رزم حسینی به علم و پژوهش روز تسلط ندارد و برنامه ارائه شده نشان می دهد که وی به این حوزه اشراف کافی ندارد و از تجربه لازم برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت برخوردار نیست.

«علی اصغرعنابستانی» نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن به عنوان موافق گفت: برای جهش تولید باید سکان این وزارتخانه را به دست رزمندگان اسلام بدهیم و رزم حسینی برای پیشبرد امور این بخش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهارداشت: رزم حسینی سالها در حوزه تجارت داخلی و خارجی فعال بود و در این زمینه از تجربه لازم برخوردار است که می تواند با اقدامات جهانی ناکارآمدی را در این بخش به تدریج برطرف کند.

در پایان این جلسه  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت، با ۱۷۵ رای موافق ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نمایندگان حاضر در صحن مجلس به وزیر صمت رای اعتماد داد.

بر اساس ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی مجلس در اولین جلسه بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی و اخذ رای اعتماد نمایندگان مخالف و موافق برنامه های خط مشی و اصول کلی وزیر مورد نظر را مورد بررسی قرار می‌دهند تا پس از رای گیری نسبت به رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت اقدام کنند.

پیشتر علیرضا رزم حسینی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به معیشت مردم، تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار با همکاری اصناف و بازاریان از برنامه های مهم وزارت صنعت معدن و تجارت است.

وی افزود: نظارت بر بازار و ساماندهی نظام تولید و توزیع، رفع مشکلات مردم و توجه بیشتر به معیشت و سفره مردم برای ما اهمیت زیادی دارد.
وی بیان کرد: با توجه به برنامه ای که برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نمایندگان محترم ارائه شده امیدوارم با رای اعتماد نمایندگان مجلس بتوانم در این بخش به مردم خدمت کنم.

رزم حسینی تاکید کرد: استفاده از بخش خصوصی کارآمد و نظام توزیع کالا و پرهیز از ورود التهابات بیشتر به بازار از مهم‌ترین برنامه‌های ما در وزارت صنعت معدن و تجارت است تا بتوانیم مشکلات مردم را در این بخش ها به حداقل برسانیم.

وی گفت: احیای واحدهای صنعتی تعطیلی واستفاده از ظرفیت‌های خالی فازهای صنعتی و تامین به موقع مواد اولیه این واحدها و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان به عنوان مجاهدان اقتصادی و کارآفرینان بزرگ باید در وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توجه جدی قرارگیرد

کد خبر: ۴۴٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha