۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
فاز اول پروژه انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان مهرماه افتتاح می‌شود
استاندار کرمان:

فاز اول پروژه انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان مهرماه افتتاح می‌شود

کرمان- استاندار کرمان با اشاره به ورود آزمایشی آب شیرین شده خلیج فارس به مخزن آب شرکت گل گهر سیرجان گفت: فاز اول این پروژه به طور رسمی ۲۴ مهر ماه توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد فدایی ظهر سه شنبه در بازدید از پروژه انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران با مشارکت چند شرکت معدنی و صنعتی بزرگ در کرمان و یزد، یکی از مهمترین رویدادها برای تامین آب در کشور به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه فاز اول این طرح آماده بهره برداری است، افزود: دیروز به صورت آزمایشی کار انتقال آب شیرین شده خلیج فارس به مخزن شرکت گل گهر سیرجان انجام شده و طرح موفق بوده و در روز ۲۴ مهرماه نیز به طور رسمی کار انتقال آغاز خواهد شد.

فدایی عنوان کرد: شرکت گل گهر از امروز از آب انتقالی از خلیج فارس بهره مند می شود، عنوان کرد: امیدواریم فاز دو و سه این طرح نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

استاندار کرمان یادآور شد: فاز دو و سه شامل انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه و چادرملو در استان یزد و شهرستان اردکان است.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه عظیم بیان کرد: برای اجرای این طرح ۱۰ هزار نفر در قالب ۲۰۰ شرکت پیمانکاری مشغول به کار شدند.

فدایی یادآور شد: برای اجرای این پروژه ۸ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی و ۲۵۰ میلیون یور از منابع ارزی استفاده شده و خوشبختانه در اوج تحریم‌ها توانستیم فاز اول آن را به بهره برداری برسانیم.

کد خبر: ۴۴٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha