۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
ام‌جی با ZS به بازار الکتریکی‌ها وارد می‌شود!
گام موثر بریتانیایی‌ها در انرژی پاک

ام‌جی با ZS به بازار الکتریکی‌ها وارد می‌شود!

مدیر فروش و بازاریابی ام‌جی «دنیل گرگوریوز» قیمت احتمالی ZS الکتریکی را ۲۱ هزار و ۴۹۵ پوند اعلام کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: اس‌یووی کراس‌اوور جمع‌وجور ام‌جی که در سال ۲۰۱۷ با نام ZS به جهان معرفی شد، حال برای سال آینده نسخه تمام الکتریکی آن را به بازار عرضه خواهد کرد.

به رغم اینکه خودروهای الکتریکی از ظاهری خاص نسبت به خودروهای بنزینی برخوردار هستند، اما ZS با توجه به کمترین تغییرات مشابه نسخه بنزینی‌اش است.

خط‌های منقطع و حجم‌های شکسته استایل جذابی را برای ZS فراهم کرده که در نمای جلو با چراغ‌های نسبتا کشیده که به امتداد جلوپنجره بزرگ می‌رسد، ظاهری مشابه خودروهای ژاپنی را به خود گرفته است.

از سوی برای بهبود عملکرد این کراس‌اوور جمع‌وجور باتری‌های ۴۴.۵ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی در نظر گرفته شده تا بتواند منبع انرژی خوبی برای موتور الکتریکی نصب شده در محور جلو باشد.

با وجود قرارگیری الکتروموتور در محور و باتری‌های لیتیومی با راندمان بالا ZS الکتریکی حداکثر ۱۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتون‌متر گشتاور برای حرکت ایجاد می‌کند تا در ۸.۵  ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

چنین طراحی پیشرانه‌ای برای رقابت با رقبای ژاپنی و کره‌ای شاید مطلوب نباشد اما برای پیوستن به جمع خودروهای الکتریکی و کسب درصدی از بازار این دسته از خودروها مناسب است.

همچنین سیستم‌های الکترونیکی هوشمندی برای افزایش ایمنی تعبیه شده‌اند تا در این زمینه نیز از رقبا چیزی کم نداشته باشد، ضمن اینکه مدیر فروش و بازاریابی ام‌جی «دنیل گرگوریوز» در مصاحبه‌ای کوتاهی با اصحاب رسانه قیمت احتمالی ZS الکتریکی را ۲۱ هزار و ۴۹۵ پوند اعلام کرده است.

این قیمت‌گذاری باتوجه به خدمات ۷ ساله یا ۱۲۸ هزار کیلومتر گارانتی برای باتری‌های لیتیومی کمی معقولانه به نظر می‌رسد، علاوه بر این پکیج پرفورمنسی ۵۰۰ پوندی نیز برای ZS الکتریکی در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۴۴٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha