۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
پیگیری پرونده ۱۱ واحد تملیکی از داخل استان سمنان میسر نیست
‌ معاون استاندار سمنان:

پیگیری پرونده ۱۱ واحد تملیکی از داخل استان سمنان میسر نیست

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه مشکلات ۱۱ واحد تملیکی سمنان مربوط به بانک‌های عامل در خارج از استان است، گفت: پیگیری پرونده این واحدها از داخل استان میسر نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا شریفی نژاد صبح سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه تعیین تکلیف واحدهای تولیدی و صنعتی تملیکی استان در دستور کار این ستاد قرار دارد، اظهار داشت: در مجموع ۵۴ واحد تملیکی در استان وجود دارد که مسائل و مشکلات ۱۱ واحد مربوط به بانک‌های عامل در خارج از استان است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری پرونده این واحدها از داخل استان میسر نیست، تصریح کرد: مسائل ۴۳ واحد مربوط به بانک‌های عامل داخل استان است که باید به‌سرعت پیگیری و رفع شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تأکید بر لزوم ساماندهی واحدهای تملیکی، راکد، بحرانی و در حال تعطیلی استان بیان کرد: رفع مشکلات این واحدها بستر لازم برای ایجاد رونق تولید، رشد شاخص‌های اقتصادی استان، توسعه صنعت و روند کاهشی در بحث رکود تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم می‌کند.

۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: ۱۴۹ طرح مبلغ ۱۴۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید ۹۹ را دریافت کردند.

تشنه دل با اشاره به اینکه ۱۸۰ طرح در قالب تسهیلات رونق تولید سال جاری برای دریافت ۳۱۷ میلیارد تومان تسهیلات در بانک‌ها در دست بررسی است، تصریح کرد: ۳۳۰ واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش ۶۶۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به میزان پرداختی و معرفی به بانک متقاضیان در طرح تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ بیان کرد: در این مدت ۶۱۸ واحد در بخش صمت و کشاورزی به بانک برای دریافت ۲۰ هزار و ۷۱۹ میلیارد ریال تسهیلات معرفی شدند.

ایجاد ۴۸ شغل جدید در استان سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه از این تعداد تاکنون ۳۶۸ طرح مبلغ ۱۲ هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است، ابراز داشت: ۲۵۰ طرح به ارزش هشت هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال تسهیلات در بانک‌ها در حال بررسی است.

تشنه دل با تأکید بر اینکه در این مدت ۵۷ واحد تولیدی مبلغ سه هزار و ۱۵۷ میلیارد ریال تسهیلات در بخش تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ دریافت کردند، یادآور شد: سهم استان سمنان در این بخش در سال جاری ۱۴۴ میلیارد افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به بازرسی از هفت واحد تولیدی استان که تسهیلات دریافت کردند، بیان کرد: با پرداخت تسهیلات ۴۸ شغل جدید در این واحدها ایجاد شده است.

کد خبر: ۴۴٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha