۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
خسارت آفت مگس زیتون در باغات قزوین ۴۰ درصد کاهش یافت
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

خسارت آفت مگس زیتون در باغات قزوین ۴۰ درصد کاهش یافت

قزوین - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : امسال خسارت آفت مگس زیتون به باغهای این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، یوسف درخشان اظهار داشت: با شروع برداشت زیتون از باغهای منطقه طارم سفلی، کنترل و مبارزه با آفت مگس زیتون نیز در مرحله کنسروی پایان یافت.

وی پیش بینی کرد که ۷۰ درصد زیتون در باغهای منطقه طارم سفلی به صورت کنسروی و ۳۰ درصد نیز روغنی باشد.

درخشان اضافه کرد: در باغهایی که به منظور زیتون روغنی نگهداری می شوند مبارزه و کنترل با آفت مگس زیتون باید ادامه یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : در مرحله کنسروی از باغهای صنعتی در سطح یک هزار و ۸۸۰ هکتار بالغ بر ۵ هزار و ۶۰۰ تن زیتون برداشت می شود که در این باغها به خاطر رعایت اصول باغبانی، پیشگیری و مبارزه به موقع؛ خسارت آفت مگس زیتون صفر می باشد.

درخشان افزود : در همین راستا؛ در باغهای سنتی در سطح ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار که بالغ بر ۱۱ هزار تن زیتون در مرحله کنسروی برداشت خواهد شد میزان خسارت از صفر تا ۷ درصد متغیر می باشد.

به گفته وی در مجموع  به طور متوسط در باغات سنتی میزان خسارت ۱.۳ درصد برآورد می شود.

درخشان یادآورشد : تاکنون و تا پایان مرحله برداشت زیتون کنسروی ؛ سطح مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح دوهزار و ۳۰۰ هکتار است .

به گفته ی وی ؛ در سال ۹۸ کل سطح مبارزه در باغهای زیتون منطقه ۵هزار و ۲۰۰ هکتار بود که سال طغیان آفت و  شدت و وسعت آلودگی نیز بالا بوده است .

درخشان خاطر نشان ساخت :  در مجموع سطح مبارزه با آفت مگس زیتون در باغهای منطقه نسبت به سال قبل دوهزار و ۹۰۰ هکتار کمتر شده و میزان خسارت نیز از ۳ درصد در سال ۹۸ به ۱.۳ درصددر سال جاری کاهش یافته است .

کد خبر: ۴۴٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha