۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
پرداخت ماهانه ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به هر نفر در طرح سبد کالا
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد

پرداخت ماهانه ۶۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به هر نفر در طرح سبد کالا

خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز و نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال های اخیر قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

به گزارش بازار، «محمد خدابخشی» افزود: این کاهش قدرت خرید مردم دلائل مختلفی دارد.

وی اظهارداشت: یکی از مهمترین دلائل اینکه دولت به شکل مطلوب نتوانسته نقدینگی موجود در جامعه را مدیریت کند علی رغم اینکه ابزارهای اجرایی در اختیار دارد.

نماینده مردم الیگودرز و نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با داشتن ابزارهای اجرایی می توانست ضمن جلوگیری از رشد بی رویه نقدینگی این منابع را به سمت بخش های مولد اقتصاد هدایت کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و مردم امروز به شدت در فشار هستند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی عزم خود را جزم کرده و بتواند به شکلی قدرت خرید مردم را حفظ و تا جایی که امکان پذیر است این افت قدرت خرید را جبران کند.

خدا بخشی اظهارداشت: طرحی به نام «سبد کالا» یا طرح «تضمین دسترسی مردم به کالاهای اساسی» بوسیله برخی از نمایندگان تدوین شد و به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع گردید.

وی ادامه داد: مبنای محاسبات هزینه سبد خانوار در این طرح سال ۹۵ است چون قدرت خرید مردم بالاتر از امروز بوده است.

نماینده مردم الیگودرز و نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در سال ۹۵ مقادیر بیشتری از کالاهای اساسی از قبیل برنج، گوشت، روغن و دیگر اقلام را خریداری می کردند.

وی افزود: هزینه ماهیانه سبد خانوار برای هر نفر مشمول دهک سوم در سال ۹۵ به میزان ۱۲۰ هزار تومان بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این موضوع در قالب طرح در حال بررسی و تصویب است و بار مالی دارد برای اینکه مجلس مطمئن باشد شورای نگهبان طرح را رد نمی کند و ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی نمی گیرد بطور حتم باید نظر موافق دولت اخذ شود.

خدابخشی بیان داشت: خوشبختانه با رایزنی های مختلف نظر موافق سازمان برنامه و بودجه گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تامین منابع این طرح از ظرفیت بند (ه) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۹۹ و جدول مربوط به تبصره ۱۴ همین قانون استفاده شده است.

نماینده مردم الیگودرز و نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این طرح افرادی که درآمدهای خیلی پائینی دارند و کمتر مورد حمایت قرار می گیرند دو برابر و اشخاصی که وضعیت بهتری دارند یک برابر حمایت می شوند.

وی افزود: رقمی هم که در این طرح تعیین شده برای خانوارهای کم درآمد به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و برای خانوارهای دارای وضعیت بهتر به ازای هر نفر ۶۰ هزار تومان خواهد بود.

کد خبر: ۴۴٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha