۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
مسئولان، دست‌های تولیدکنندگان را بسته اند
فعال صنعت لبنیات کشور:

مسئولان، دست‌های تولیدکنندگان را بسته اند

سلیمانی، از بزرگترین تولیدکنندگان صنعت لبنیات کشور گفت: در کجای دنیا تولیدکننده باید معادله پنج مجهولی حل کند، شما مسئولان دست‌های ما تولیدکنندگان را بسته اید.

به گزارش بازار، غلامعلی سلیمانی در نشست شورای گفتگوی دولت به بخش خصوصی خطاب به وزیر اقتصاد افزود: در این معادله پنج مجهولی برای ارز با بانک مرکزی و برای کالای اساسی با وزارت صنعت، معدن و تجارت طرف هستیم، پاسخگویی به تعزیرات هم جای خود دارد ضمن اینکه برای پرداخت مالیات باید کالا هم تولید کنیم از آن طرف هم دست‌های ما را بسته اید.

این عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: بارها جلسه گذاشته می‌شود، اما تصمیمی گرفته نمی‌شود، گفتید صادرات کنید ما هم صادرات کردیم و از بابت این صادرات تراز ارزی ما ۲۸۲ میلیون دلار مثبت است یعنی بنده ۲۸۲ میلیون دلار طلبکار هستم این در حالی است که کالاهای ما در گمرک ترخیص نمی‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه نمی‌دانیم به چه کسی و کجا دردل‌های خود را بگوییم، گفت: باید کالا صادر کنیم و بابت آن باید در خارج از کشور هم شرکت‌های صادراتی داشته باشیم از آن طرف هم باید ارز وارد کشور کنیم ضمن اینکه موانع متعددی پیش روی ما قرار دارد نه اجازه می‌دهید صادرات انجام شود نه تولید داخل روال عادی خود را طی کند، راهی نشان ما دهید و بگویید تا تولیدکنندگانی مانند من باید چه کار کنند؟

وی افزود: می‌گویید به بورس بروید من و امثال من می‌گوییم با کمال میل، اما جایی که ارز چند نرخی وجود دارد بورس معنا ندارد.

سلیمانی با بیان اینکه با ارز تک نرخی می‌توانیم تولید را زنده نگه داریم، گفت: با اقتصاد می‌توانیم زنده بمانیم بنابراین سیاست باید در اختیار اقتصاد باشد نه اینکه اقتصاد در اختیار سیاست باشد.

در کدام جلسه در پنج سال گذشته جواب گرفتیم؟
وی افزود: به عنوان نماینده صنعت در جلسه شورای گفتگو شرکت می‌کنیم، اما جلسه پشت جلسه آنهم جلسات بدون تصمیم؛ بگویید در کدام یک از جلسات در این پنج سال گذشته جواب گرفتیم؟

فعال صنعت لبنیات کشور گفت: از سال ۹۶ خدمت رئیس جمهور و وزرا دغدغه‌ها را عرض می‌کنم، اما حتی یک جواب مثبت نگرفته ام، ‌ صادرات مجموعه من ۳۰۰ میلیون دلار است که اگر ارز را تک نرخی کنید سالی یک میلیارد یورو ارز به کشور می‌آورم، خوب است که بدانید که من یک جز در این کشورم و امثال من فراوانند بنابراین با رفع ایرادات ساختاری کشور به تولیدکنندگان اجازه توسعه فعالیت بدهید.

کد خبر: ۴۴٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha