۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
نرخ‌گذاری گوشت قرمز یزد به دست اتحادیه سپرده شود
خواسته رئیس اتحادیه قصابان یزد:

نرخ‌گذاری گوشت قرمز یزد به دست اتحادیه سپرده شود

یزد- رئیس اتحادیه قصابان استان یزد گفت: در دیگر استان‌های کشور نرخ‌گذاری گوشت قرمز بر عهده اتحادیه قصابان است اما در یزد این امکان وجود ندارد و این موضوع موجب ضرر و زیان دامداران و قصابان و نیز کاهش سرمایه‌گذاری در این حوزه شده است.

علی ملک‌ثابت در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص نرخ گوشت در یزد، اظهار کرد: استان یزد نسبت به دیگر استان‌ها با افزایش نجومی قیمت گوشت مواجه نشده است.

وی دلیل افزایش قیمت گوشت را همانند دیگر افراد، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و وابستگی نهاده‌ها به قیمت دلار عنوان کرد و از دیگر دلایل گرانی گوشت، وارداتی بودن خوراک دام و گرانی ۳۰ درصدی هزینه‌های حمل و نقل بیان کرد.

ملک‌ثابت که صفر تا صد، از تولید تا عرضه گوشت را بر عهده دارد، گفت: سال گذشته دولت با واردات گوشت، باعث شد که قیمت گوشت از ۱۱۰ هزار تومان به ۷۵ هزار تومان برسد که این موضوع باعث شد تولیدکنندگان داخلی متضرر شوند.

وی با بیان اینکه استان یزد واردکننده دام است و جزو استان‌های تولیدکننده در این حوزه نیست، تصریح کرد: اقدامات اینچنینی دولت موجب ضربه به دامداران می‌شود؛ چراکه دسترنج آنها نسبت به قیمت گوشت وارداتی بسیار بیشتر و برای دامدار به‌صرفه نیست.

ملک‌ثابت گفت: اگر مردم واقعیت‌ها در مورد دلیل افزایش نرخ گوشت را بدانند، قطعأ به تولیدکننده حق خواهند داد؛ در این بین، خواسته تولیدکننده و اتحادیه قصابان این است که مسئولان استان یزد نیز مانند دیگر استان‌ها نرخگذاری را بر عهده اتحادیه بسپارند.

رئیس اتحادیه قصابان ضمن بیان اینکه، اکنون تقاضای گوشت قرمز نسبت به ماه‌های گذشته کمتر شده است، افزود: اتحادیه قصابان این پتانسیل را دارد که به طور هفتگی نرخ گوشت را به اطلاع مردم یزد برساند، اما متأسفانه نرخ گوشت در استان یزد در دست اتحادیه نیست.

وی عوامل متعددی را موجب آشفتگی در بازار گوشت قرمز یزد عنوان کرد و گفت: با توجه به طولانی شدن فرآیند تشکیل جلسه بابت تعیین نرخ گوشت و نبودن ناظر و دستگاه نظارتی قوی برای پیگیری وضعیت بازار گوشت قرمز، بازار گوشت قرمز در یزد دچار هرج و مرج شده و هر کسی به نرخ دلخواه گوشت را به فروش می‌رساند.

به گفته وی، اگر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد همانند دیگر استان‌های کشور نرخ‌گذاری گوشت قرمز را به عهده اتحادیه قصابان بسپارد، اتحادیه به طور هفتگی و حتی روزانه نرخ را اعلام کرده و سودجویان نمی‌توانند با نرخ‌های دلخواه، گوشت را به فروش برسانند.

کد خبر: ۴۴٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha