۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
آمادگی ایران و بلغارستان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، ترانزیتی و حمل‌ونقل
در دیدار با سفیر بلغارستان در تهران مطرح شد

آمادگی ایران و بلغارستان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، ترانزیتی و حمل‌ونقل

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با سفیر جدید بلغارستان در ایران ملاقات کرد و در این دیدار، طرفین بر آمادگی دو کشور برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، ترانزیتی و حمل‌ونقل تاکید کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با خانم نیکولینا کونوا، سفیر جدید بلغارستان در ایران در مورخ ۷ مهر ملاقات کرد.

در این ملاقات طرفین بر اجرایی شدن توافقات به عمل آمده در جریان نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی که مسئولیت آن با وزرای حمل‌ونقل دو کشور است، تأکید کردند.

اسلامی ضمن تشکر از همکاری مطلوب بلغارستان در حوزه روان‌سازی حمل‌ونقل و ترانزیت به‌ویژه عبور روان ناوگان جاده‌ای در شرایط ویروس کرونا بر توسعه همکاری‌های حمل‌ونقل ریلی به‌ویژه برقراری پروازهای برنامه‌ای و همچنین گسترش همکاری در سایر حوزه‌ای اقتصادی و تجاری بین دو کشور تأکید کرد.

علاوه بر این، با توجه به گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی وزیر راه و شهرسازی با همتای بلغاری در خردادماه سالجاری، مقرر شد کمیته پیگیری نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی به‌منظور اجرایی کردن توافقات قبلی و تنظیم دستور کار بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در آینده برگزار شود.

در این ملاقات طرفین نمایندگان ذی‌ربط خود را برای مسئولیت کمیته پیگیری را معرفی کردند.

کد خبر: ۴۴٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha