۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
ماسک ۳۰ درصد گران شد/ممنوعیت صادرات ماسک از سوی هیات دولت
در گفتگو با بازار عنوان شد

ماسک ۳۰ درصد گران شد/ممنوعیت صادرات ماسک از سوی هیات دولت

مشاور اقتصادی انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران گفت: تقاضا برای خرید ماسک در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان افزایش یافته و همین امر  این کالا را تا ۳۰ درصد در روزهای اخیر گرانتر کرده است.

فیصل مرداسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: هراس از ورود ویروس کرونا به کشور و ابتلا به آن در بازار ماسک تب و تاب زیادی را ایجاد کرده است به همین دلیل در روزهای اخیر قیمت ماسک های فیلتردار استاندارد افزایش ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت ماسک های فیلتردار استاندارد که دارای «ملت بلون» هستند از ۶۰ هزار تومان به ۸۵ هزار تومان رسیده است، تصریح کرد: ممنوعیت صادرات ماسک از سوی هیات دولت موجب می شود تا التهاب بازار فروکش کند.

مشاور اقتصادی انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران با انتقاد از عرضه ماسک های بدون کیفیت در بازار خاطرنشان کرد: ماسک های فاقد ملتبلون کارایی لازم برای فیلتراسیون هوا را ندارند و حتی از حداقل های استاندارد تولید نیز برخوردار نیستند.

مرداسی درباره تصمیم دولت برای ممنوعیت صادرات ماسک از ایران تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا حفظ سلامت و جلوگیری از شیوع این بیماری جزو اولویت های دولتهای جهان است.

مشاور اقتصادی انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران گفت: ممنوعیت صادرات ماسک با هدف تامین نیازداخلی و پاسخگویی به تشدید تقاضا است تا اگر ویروس کرونا در ایران شیوع پیدا کرد بتوانیم نیاز داخلی را تامین کنیم.

وی درباره وضعیت تولید ماسک در ایران گفت: متاسفانه آمار دقیقی از تولید  ماسک نداریم زیرا تولید  ماسک صرفا از سوی شرکتهای تولیدکننده این محصول انجام نمی شود و بسیاری از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی نیز ماسک تولید می کنند و در واحدهای غیراستاندارد زیرپله ای نیز تولید این محصول انجام می شود.

کد خبر: ۴٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha