۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
راهکارهای ایجاد ثبات در بازار ارز؛ از افزایش صادرات غیرنفتی تا اصلاح سیاست اشتباه ارزی
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

راهکارهای ایجاد ثبات در بازار ارز؛ از افزایش صادرات غیرنفتی تا اصلاح سیاست اشتباه ارزی

حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس، انجام مبادله دو جانبه و چند جانبه، افزایش صادرات غیرنفتی و مشخص شدن محل تامین ارز را سه راه اصلی برای ایجاد ثبات در بازار ارز عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی، به راه‌های ایجاد ثبات در بازار ارز اشاره کرد و گفت: حرکت به سوی مبادلات دو جانبه و چند جانبه، تلاشی است که باید ازسوی مسئولان صورت پذیرد تا نقش ارزهای خارجی در معاملات اقتصادی کاهش پیدا کند اما اکنون به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت، برخی از معاملات داخلی نیز با ارز خارجی انجام می‌شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان مثالی ادامه داد: اکنون ۷ و نیم میلیارد دلار دریکی از کشورها داریم، اما این کشور زمانی حاضر است این پول را باز پس دهد که با قدرت از آن‌ها خواسته شود.

حاجی دلیگانی افزایش صادرات غیرنفتی را راه دیگر کاهش قیمت ارز و ایجاد ثبات در بازار دانست و گفت: رونق پتروپالایشگاه و پتروشیمی‌ها و تبدیل نفت خام به فرآورده می‌تواند زمینه افزایش ارزآوری در کشور را فراهم کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشدید مجازات افرادی که ارز کالاهای صادر شده را به کشور بازنمی‌گردانند راه دیگری برای ایجاد ثبات در بازار است.

کد خبر: ۴۴٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha