۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
خرید ماشین صفر داخلی در شیراز رونق گرفته است
در گفت و گو با بازار مطرح شد

خرید ماشین صفر داخلی در شیراز رونق گرفته است

شیراز - باقری، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز گفت: شرایط اقتصادی باعث شده مردم برای سرمایه گذاری به بازار مسکن، خودرو، طلا یا بورس وارد شوند تا از کاهش ارزش سرمایه خود جلوگیری کنند و در این شرایط خرید و فروش ماشین های صفر داخلی در اولویت همه قرار دارد.

هدایت الله باقری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نوسان قیمت ها در بازار خودرو ناشی از عوامل متعددی است، گفت: عواملی همچون بالا رفتن قیمت ارز، کم شدن قدرت خرید مردم و مهم تر از همه عرضه و تقاضا به گرانی دامن زده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با یادآوری اینکه حدود ۵۰۰ واحد صنفی تحت پوشش این اتحادیه است، افزود: زمانی که عرضه دچار کاهش شود مسلما باعث افزایش قیمت خودرو خواهد شد.

باقری با اشاره به اینکه آگاهی مردم نسبت به گذشته پیرامون اتومبیل های داخلی و خارجی افزایش یافته است، گفت: به طور مثال مردم مطلع هستند کدام اتومبیل قطعات جانبی بهتری در بازار دارد یا اینکه کدام قطعات دچار کمبود هستند و با توجه به مجموع شرایط نسبت به خرید اقدام می کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز و حومه اظهار داشت: شرایط  اقتصادی باعث شده تا مردم برای سرمایه گذاری به بازار مسکن، خودرو، طلا یا بورس وارد شوند تا از کاهش ارزش سرمایه خود جلوگیری کنند و در این شرایط خرید و فروش ماشین های صفر داخلی در اولویت همه قرار دارد.

باقری در خصوص پیگیری های صورت گرفته در خصوص مالکیت و برگ سبز اتومبیل گفت: برگ سبز بهترین گزینه برای نقل و انتقال اتومبیل است که از سال ۸۶ پیگیری شده است و در تمام کشورهای همسایه هم این برگ سبز به عنوان سند قطعی هر خودرو شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه دریافت سند در دفترخانه برای خودروهایی همانند پراید یک میلیون تومان است، افزود: سایر ماشین های داخلی همانند پژوه بالاتر از دو میلیون و برای برخی خودروهای خارجی تا سقف ۳۰ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز و حومه در ادامه افزود: اینکه مجددا هزینه ای به خریدار برای گرفتن سند محضری در دفترخانه تحمیل شود به سود مردم نیست و همین که خریدار پس از دریافت برگ سبز به شماره گذاری ارجاع و پلاک دریافت کند کفایت می کند.

باقری در خصوص نحوه محاسبه حق الزحمه در نمایشگاه های اتومبیل گفت: طبق بخشنامه مصوب خرید خودرو تا سقف ۵۰ میلیون تومان ۱ درصد به عنوان حق بنگاه از طرفین و برای خودروهای بالای ۵۰ میلیون ۰.۶ درصد حق بنگاه از دو طرف دریافت می شود.

وی با بیان اینکه دریافت هر مبلغی به عنوان حق معامله یا هر عنوان دیگر تخلف و غیرقانونی است افزود: نرخنامه مصوب باید در هر نمایشگاه در معرض دید عموم قرار بگیرد و شهروندان می توانند هرگونه تخلف را اطلاع رسانی کنند.

کد خبر: ۴۴٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha