۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۱۸۴ معدن غیرفعال در سمنان وجود دارد/ ضرورت مولدسازی معادن
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

۱۸۴ معدن غیرفعال در سمنان وجود دارد/ ضرورت مولدسازی معادن

سمنان- مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری سمنان با تأکید بر لزوم مولدسازی معادن گفت: ۱۸۴ معدن استان در حال حاضر غیرفعال است که باید نسبت به احیای آن‌ها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی سلامتی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مولدسازی معادن استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت معادن استان سمنان اظهار داشت: در مجموع ۶۴۸ معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۸۴ معدن غیرفعال و ۴۲ معدن در حال تجهیز و مابقی فعال است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ درصد از معادن استان غیرفعال هستند، افزود: این در حالی است که تا پایان سال گذشته ۶۱۰ معدن در استان وجود داشت که ۲۷۱ معدن غیرفعال بود و در چهار ماه ابتدایی امسال ۳۶۶ معدن غیرفعال در سطح استان وجود داشت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با تأکید بر اینکه احیای معادن در راستای ایجاد رونق اقتصادی ضروری است، اظهار کرد: ۳.۵ درصد معادن با مشکل مخالفان دستگاه‌ها و معارضین محلی مواجه هستند.

سلامتی بابیان اینکه ۴ درصد از معادن مشکل فقدان زیرساخت و عدم توجیه اقتصادی دارند، یادآور شد: ۱.۴ درصد با مشکل نبود ایمنی، ۰.۵ درصد با مشکل فوت بهره‌بردار، ۳ درصد با مشکل انقضاء پروانه بهره‌برداری و ۱۱ درصد با مشکل رکود بازار و پائین بودن کیفیت مواد معدنی مواجه بوده و به تعطیلی رسیده‌اند.

کد خبر: ۴۴٬۱۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha