۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
حضور ۴ بانک در میان شرکت‌های برتر بورس

حضور ۴ بانک در میان شرکت‌های برتر بورس

سازمان بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد، در پایان دوره یک ماهه شهریور امسال، ۴ بانک در میان ۷ شرکت برتر که بیشترین حجم معاملات بورس را به خودشان اختصاص داده‌اند، حضور دارد.

به گزارش بازار، جزییات آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی بورس تهران، حاکی از آن است که بانک تجارت با ۲۱.۱۴۸ میلیون سهم معادل ۱۳.۶ درصد، بانک صادرات با ۱۷.۳۲۹ میلیون سهم معادل ۱۱.۲ درصد، بانک ملت با ۶.۶۶۲ میلیون سهم معادل ۴.۳ درصد و بانک پارسیان با ۵.۶۹۷ میلیون سهم معادل ۳.۷ درصد در بین ۷ شرکتی قرار دارند که در دوره یک ماهه شهریور ماه ۹۹ درصد بیشترین حجم معاملات بورس را به خودشان اختصاص داده اند.

۲ بانک در بین ۷ شرکت برتر ارزش معاملات
همچنین در ماه پایانی تابستان سال جاری در میان ۷ شرکتی که بیشترین ارزش معاملات بورس را بدست آوده اند ۲ بانک حضور دارد به طوری که بانک تجارت با ۶۷.۲۸۱ میلیارد ریال معادل ۳.۶ درصد و بانک صادرات با ۶۳.۵۷۳ میلیارد ریال معادل ۳.۴ درصد سهم عمده‌ای در بین برترین‌ها از نظر ارزش معاملات برخوردار بوده اند.

افت ۳۳ درصدی ارزش معاملات
گفتنی است در ۲۱ روز کاری شهریور۹۹، ارزش معاملات در مقایسه با مرداد۹۹، معادل (۳۳) درصد افت یافت و از ۳.۴۵۲.۳۲۶ میلیارد ریال به ۲.۳۱۷.۲۴۶ میلیارد ریال رسید.

کاهش ۷ درصدی حجم داد و ستدها
بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی حجم سهام معامله شده در تالار شیشه‌ای از ۲۰۲.۳۶۶ میلیون سهم به ۱۸۹.۱۴۳ میلیون سهم، معادل (۷) درصد کاهش را به ثبت رسانده است.

عملکرد بازار اول و دوم
افزون بر این از ابتدای سال تا کنون حجم و ارزش معاملات بازار سهام «اول و دوم» به ترتیب برابر با ۱.۰۹۰.۱۲۶ میلیون سهم و ۱۴.۲۰۶.۶۸۶ میلیارد ریال بوده است.

ریزش ۴۶ درصدی دفعات معاملات
همچنین این آمار نشان می‌دهد که در شهریور ماه ۹۹ دفعات معاملات بازار با (۴۶) درصد افت در مقایسه با مرداد ۹۹ کاهش یافت و از ۵۸.۲۹۴.۵۹۵ هزار دفعه به ۳۱.۳۰۱.۷۲۱ هزار دفعه رسیده است که نشان می‌دهد نوسان بازار سهام در تعداد داد و ستدهای بورس تاثیر عمده‌ای از خود برجای گذاشته است.

افت ۸۲ درصدی ارزش بازار
این گزارش می‌افزاید: ارزش بازار سهام در پایان شهریور۹۹ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان (۴۸.۹۹۰.۴۶۶) میلیارد ریال افت برابر با ۸۲ درصد کاهش یافت و از ۶۰.۰۳۵.۸۹۱ میلیارد ریال به ۱۱.۰۴۵.۴۲۵ ریال رسید.

کد خبر: ۴۴٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha