۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
تحریم می‌توانست فرصتی پیش روی صنایع‌دستی کشور باشد
مدیرعامل شبکه‌ ملی مجمع‌ هنرمندان و صنعت‌گران:

تحریم می‌توانست فرصتی پیش روی صنایع‌دستی کشور باشد

بختیاری، مدیرعامل شبکه‌ ملی مجمع‌ هنرمندان و صنعت‌گران با بیان اینکه امروز گوش‌هایی در مسند کار نشسته‌اند که حرف شنوی ندارند، گفت: تحریم می‌توانست فرصتی بزرگ برای رونق صنایع‌دستی کشور باشد.

به گزارش بازار، حسین بختیاری با اشاره به اینکه صنایع دستی کشور با مرگ روبرو نشده، تصریح کرد: بی‌توجهی مسئولین در برنامه ریزی‌ها، عامل اصل رکودی است که اخیرا بر حوزه صنایع دستی کشور سایه افکنده است.

وی رفع این معضل را نیازمند عزم ملی توسط تشکل‌های غیر دولتی، هنرمندان و صنعتگران و مسئولان اعم از دولت و مجلس دانست تا بتوان با این عزم همگانی، از صنایع دستی به عنوان یک هویت ملی دفاع کنیم.

بختیای با بیان اینکه صنایع دستی کشور باید در جهان بروز و ظهور یابد، تاکید کرد: ایراد اصلی کار ساختار معاونت صنایع دستی است و لذا وضعیتِ اداره‌ امور صنایع دستی باید اصلاح گردد.

مدیرعامل شبکه ملی مجمع هنرمندان و صنعت‌گران خاطرنشان کرد: امروز گوش‌هایی در مسند کار نشسته‌اند که حرف شنوی ندارند؛ لذا باید گوشی شنوا را جایگزین آن‌ها کرد.

بختیاری تحقق این فرایند را نیازمند تغییر در ساختار اداری صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: مدیران و مسئولانی باید در جایگاه والای صنایع دستی جایگزین شوند که به این حوزه عِرق داشته و از تخصص‌های لازم برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اینکه تغییرات ساختاری موجب تثبیت صنایع دستی ایران در حوزه‌های داخلی و خارجی خواهد شد، ادامه داد: ما هزاران بار در جلسات مختلف درباره این مسائل صحبت کرده‌ایم؛ لذا برای برون‌رفت از رکود صنایع دستی، ابتدا باید ساختارهای ادرای آن را اصلاح نماییم.

بختیاری بار دیگر بر تغییر مدیران معاونت صنایع دستی که توان اداره امور این حوزه‌ی هنری را داشته باشند، تاکید کرد و گفت: مدیران کارآمد باید مشکلات را حل کنند؛ واِلا همه می‌دانیم تحریم‌ها می‌توانست فرصتی بزرگ برای رونق صنایع دستی کشور باشد.

مدیرعامل شبکه ملی مجمع هنرمندان و صنعت‌گران این اظهارات را بعنوان حقاقِ حوزه صنایع دستی خواند و افزود: مسئولان خاصه در حوزه مدیریتِ برنامه و بودجه کشور به صنایع دستی بی توجهند و از طرفی هنرمندان صنایع دستی ایران بیش از اندازه محجوب و مظلوم هستند.

بختیاری عدم تمرکز مدیریتی و حاکمیتی بر صنایع دستی طی دهه‌های قبل و چندگانگی در تصمیم‌گیری‌ها را از دیگر نقاط ضعف بازار صنایع دستی کشور شامل داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: چالش دیگر رقبای جهانی هستند که ما هیچ برنامه‌ای برای پیشی گرفتن از آنان نداریم.

وی ضمن اظهار آماری تاسف برانگیز کشورهایی نظیر چین، هند، پاکستان و ترکیه و برخی دُول کوچک در همجواری ایران اعم از بحرین و امارات را بعنوان رقبایی نامید که فقط و فقط بدلیل بی‌برنامه بودن مدیران صنایع دستی در کشورمان منجربه پیشی گرفتن آن‌ها نسبت به بازار سابقه دار ایران شده است.

بختیاری همچنین تاکید کرد: مسئولان به توصیه مقام معظم رهبری عمل نکردند؛ چنانچه حضرت آقا در دهه ۸۰ ضمن بازدید از نمایشگاه صنایع دستی همدان خطاب به مسئولان فرموده بودند صنایع دستی ایران را جدی بگیرید و در این راستا سرمایه‌گذاری کنید.

کد خبر: ۴۴٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha