۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
نقش مهم آرای کشاورزان در انتخابات آمریکا/ کاهش حمایت از ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰
بازار بررسی کرد؛

نقش مهم آرای کشاورزان در انتخابات آمریکا/ کاهش حمایت از ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰

در انتخابات سال ۲۰۱۶، کشاورزان طرفدار ترامپ بودند ولی به دلیل سیاستهای اقتصادی وضع شده در دولت او، بی توجهی به مساله تغییرات جوی و عدم حمایت از کشاورزان خرد، حمایت کشاورزان از ترامپ کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

بازار؛ گروه بین الملل: کشاورزان در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ از جمله طرفداران اصلی ترامپ بودند ولی به نظر می رسد تغییرات جوی و عدم همکاری ترامپ با سازمانهای بین المللی برای مبارزه با افزایش دمای زمین و کاهش بارندگی در کنار سیاستهایی که او در این سالها وضع کرده است، زمینه را برای از بین رفتن حمایت این گروه از دونالد ترامپ فراهم کرده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط نشریه grist امریکا، در سال ۲۰۱۹ میلادی یعنی قبل از همه گیری کرونا در دنیا نرخ ورشکستگی در میان کشاورزان و دامپروران  امریکایی ۲۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح طی ۸ سال اخیر رسید. این نشریه دلیل افزایش ورشکستگی این قشر را این طور بیان کرده است: «جنگ تجاری امریکا و چین، افزایش هزینه های تولید و در نهایت از بین رفتن بخش زیادی از محصولات کشاورزی تولید شده در مزارع به دلیل تغییرات جوی همه باعث شده است تا مشکلات زیادی گریبانگیر کشاورزان شود و اغلب آنها دولت ترامپ را عامل اصلی تمامی این مشکلات می دانند.»

 حمایت مالی دولت از کشاورزان به دلیل شروع جنگ تجاری با چین
 این نشریه امریکایی ضمن انتقاد از سیاستهای دولت امریکا در سالهای اخیر نوشت: «بدترین سیاستی که در سالهای اخیر ایجاد شده است، جنگ تجاری بین امریکا و چین است. این جنگ تجاری باعث شد تا بخش زیادی از محصولات کشاورزی امریکا بدون مشتری بماند و کشاورزان ورشکسته شوند. ترامپ می دانست تاثیر منفی این سیاست روی کشاورزان  بزرگ است و بودجه ای برای حمایت از کشاورزانی که در جریان جنگ تجاری آسیب دیدند در نظر گرفت اما مساله این است که تمامی این بودجه به کشاورزان بزرگ داده شد و کشاورزان کوچک سهمی در این بودجه نداشتند. طی سه سال اخیر بالغ بر ۵۱۹ میلیون دلار به کشاورزان بزرگ امریکایی کمک شده است در حالیکه سهم هر کشاورز کوچک از مجموع بودجه حمایتی دولت کمتر از۱۰ هزار دلار در هر سال بود. این در حالیست که بالغ بر یک میلیون کشاورز کوچک در امریکا فعالیت می کنند.»

 در نتیجه این مساله حمایت کشاورزان از ترامپ در انتخابات پیش رو کاهش یافته است. مطالعات انجام شده توسط موسسه پیو نشان داد در دو سال اول ریاست جمهوری ترامپ بالغ بر ۸۹ درصد از کشاورزان طرفدار او بودند ولی هم اکنون حمایت از ترامپ در میان کشاورزان به کمتر از ۶۷ درصد رسیده است و با تداوم مشکلات می توان انتظار داشت این حمایت کمتر هم شود.»

تجربیات تاریخی چگونه است
«چلسی کافمن» استاد اقتصاد سیاسی در دانشگاه ویسکانسین بر این باور است که کاهش حمایت کشاورزان و دامپرواران از ترامپ می تواند تهدیدی جدی برای انتخاب مجدد وی باشد. وی پاسخ به این سوال که آیا تجربه ای مشابه در طول تاریخ اتفاق افتاده است یا خیر به سی ان ان گفت: «در سال ۱۹۳۲، هربرت هوور به دلیل  از دست دادن رای کشاورزان نتوانست به عنوان رییس جمهور انتخاب شود و در سال ۱۹۵۶ هم آیزنهاور رای کشاورزان را به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و نهاده های تولید از دست داد.»

وی ادامه داد: «به نظر من رای کشاورزان در انتخابات پیش رو اهمیت زیادی دارد زیرا ایالتهای مهمی که در این انتخابات مطرح هستند همه در کشاورزی فعال هستند و از بین رفتن اعتماد به ترامپ در میان این گروه به معنای از بین رفتن  بخش زیادی از آرای او است.»

 بایدن از  فرصت استفاده کرد
در این شرایط که بسیاری از کشاورزان از بحران مالی ناشی از سیاستهای نادرست اقتصادی ترامپ ناراضی هستند و صدای اعتراضشان در رسانه های امریکایی شنیده می شود، دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی خود در روز ۲۷ سپتامبر  گفت: «کشاورزان امریکا نسبت به قبل وضع بهتری دارند و به همین دلیل است که هیچ خبری در مورد مشکلات آنها منتشر نمی شود.  البته شرایط آنها بهتر هم خواهد شد زیرا من توافقی را با چین امضا کردم که به موجب آن خرید محصولات کشاورزی امریکایی توسط چینی ها ۲۸ میلیارد دلار بیشتر می شود و این مبلغ هم به دست کشاورزان می رسد.»

اما جو بایدن از این فرصت به نفع خود استفاده کرده است. او که در تمامی کمپین های انتخاباتی تلاش کرده است تا هم به پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا پایبند باشد و هم سیاستهایی برای حمایت از طبقات پایین اقتصادی، کشاورزان خرد و حفاظت از محیط زیست ارایه دهد چند ساعت بعد از کمپین ترامپ در روز ۲۷ سپتامبر برنامه ای در رادیو داشت و در این برنامه خطاب به کشاورزان گفت: «شرایط اقتصادی مناطق روستایی بسیار بد است و دلیل این مساله هم بی توجهی دولت به بزرگترین بحران بشریت یعنی تغییرات جوی است. چرا باید شرایط به گونه ای باشد که کشاورزان ورشکسته شوند، تولید کاهش یابد و جوانان برای زندگی بهتر به شهرهای دیگر مهاجرت کنند. من بر این باورم که مشکلات کشاورزان کوچک قابل حل است و اطمینان می دهم اگر در انتخابات پیروز شوم، مبارزه با تغییرات جوی را به عنوان یکی از اولویتهای سیاستی دولت خود قرار می دهم و زمینه اشتغال و زندگی خوب در روستاها و بخش های فعال در حوزه کشاورزی را فراهم می کنم.»

سی ان ان در انتهای گزارش به آمارهای مربوط به طرفداران بایدن در انتخابات پیش رو پرداخت و نوشت: «به نظر می رسد حمایتهای کشاورزان از بایدن بیشتر شده است زیرا او حامی کاهش نرخ مالیات بر درآمد اقشار کم درآمد، حفاظت از محیط زیست، حمایت از کشاورزی و مهمتر از همه اصلاح روابط اقتصادی با چین است.»

کد خبر: ۴۴٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha