۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
احتمال تعطیلی کارگاه‌های تولید مبل
رئیس اتحادیه دورودگران و مبلمان تهران خبر داد

احتمال تعطیلی کارگاه‌های تولید مبل

عباسی، رئیس اتحادیه دورودگران و مبلمان تهران گفت: با رشد ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت اسفنج، به زودی فعالیت کارگاه‌های تولید مبل متوقف می‌شود.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش یک باره قیمت اسنفج، توزیع آن نیز متوقف شده افزود: صنف درودگران و مبل سازان، ۸ تا ۱۰ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده اند که با بروز مشکل در تامین اسفنج به عنوان ماده اولیه تولید مبل، این صنف با خطر تعطیلی مواجه است.

وی با بیان اینکه صنعت مبل ایران از کشورهای عمان، قطر، عراق و سوریه متقاضی دارد گفت: ظرفیت صادراتی این صنعت تا ۵۰۰ میلیون دلار است، اما این درحالی است مشکلاتی مانند کمبود چوب، ام دی اف و اسفنج حجم صادرات آن را در ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار نگه داشته است.

رئیس اتحادیه دورودگران و مبلمان تهران با اشاره به اینکه دلالان دلیل دیگر آشفتگی بازار مبل هستند ادامه داد: دلالان با پرداخت هزینه‌های سنگین به کارخانه‌های تولید، فوم و اسفنج همه کالای تولید شده در این مراکز را خریداری کرده و با احتکار و ایجاد انحصار در توزیع آن سبب افزایش قیمت در بازار می‌شوند.

عباسی گفت: درحال حاضر با توجه به شرایط ایجاد شده، به نظر می‌رسد این صنعت رها شده و مسئولان نیز توجهی به وضعیت آن نمی‌کنند.

کد خبر: ۴۴٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا خانزاده IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      0 0
      این اسفج ها تا یک سال دیگه هم جواب گو تحریم ها است متاسفانه بالا دستان و رییس و مدیران اتحادیه ها و تعزیرات اقدامی در امور فروش شعبات فروش اسفنج رسیدگی ندارند لذا خود فروشگاهها با احتکار و سود جویی هر روز نرخ را 4 یا 5 برابر میفروشن