۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۸
یک بام و دو هوای طرح اقدام مسکن ملی پردیس؛ مردم نگران گسل
بازار از پردیس گزارش می‌دهد؛

یک بام و دو هوای طرح اقدام مسکن ملی پردیس؛ مردم نگران گسل

پردیس- طرح اقدام مسکن ملی در پردیس با حواشی روبرو شده که نگرانی متقاضیان را در پی داشته است، استاندار تهران می‌گوید به دلیل وجود گسل این طرح منتفی شده اما مدیرعامل شرکت عمران پردیس معتقد است مردم نگران نباشند چرا که از اراضی قانونی برای ساخت پروژه استفاده می‌شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: مدت‌هاست که از سوی پژوهشگران در خصوص افزایش جمعیت در شرق استان تهران هشدارهایی صادر می شود چرا که جمعیت انبوه مستقر در پهنه شمال شرق استان تهران، محدوده شهر جدید پردیس را تهدید می‌کند و با این اوصاف و طبق برنامه ریزی های کشوری برای ساخت مسکن ملی در این منطقه نیز اقداماتی صورت گرفت و فراخوان آغاز و ثبت نام ها انجام شد و اما روز گذشته استاندار تهران اعلام کرد که به دلیل گسل های موجود در این منطقه طرح مسکن ملی در پردیس منتفی شده است.

شرکت عمران پردیس متعهد شد که برای مسکن ملی در این منطقه حدود ۱۱ هزار واحد را تا پایان امسال تحویل دهد، که در این زمینه برای تعدادی واحد زمین به تعاونی‌ها واگذاری و تعیین تکلیف شد و روش دوم ساخت سه هزار واحد به عنوان تعهد خود شرکت عمران بود که از طریق ثبت نام افراد انجام و در نهایت مقرر شد ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در پردیس ساخته می‌شود. با اعلام این خبر متقاضیان دریافت مسکن هم بهت زده هستند و هم معترض که چرا برنامه‌ریزی درست و اطلاع رسانی دقیق در این خصوص وجود ندارد.

طرح اقدام ملی مسکن در پردیس لغو شده است
استاندار تهران در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص طرح مسکن ملی در تهران با بیان اینکه سهم اقدام ملی مسکن تنها در حوزه سرزمینی استان قابل اجرا است اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران با توجه به وجود گسل‌های شرق استان نظیر گسل مشا و همچنین بارگذاری بیش از حد جمعیت در این منطقه عملا در شهر پردیس منتفی است.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه این طرح با الحاق ۴۴۰ هکتار به اراضی شهر پرند در این شهر عملیاتی می شود، عنوان داشت: بر همین اساس کلیات طرح مورد توافق قرار گرفته و تامین زیرساخت‌ها و آب نیز توسط وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مطرح می‌شود تا مجوزهای لازم اخذه شده و جنبه اجرایی به خود گیرد.

اعلام لغو طرح مسکن ملی در پردیس برای متقاضیان قابل قبول نیست
یکی از متقاضیان مسکن در پردیس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با اعلام این خبر تمام برنامه های زندگیمان به هم ریخته شده، آخر چگونه می‌شود که هفته پیش اعلام کنند عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی پردیس آغاز شده و این هفته کلا بگویند کار منتفی است این برای ما قابل قبول نیست. 

مهدی ثامنی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم قبول کنیم مسکنی که در پردیس ثبت نام کرده‌ایم و پیش پرداخت پرداخته‌ایم را باید ۷۰ کیلیومتر آن طرف‌تر و در پرند تحویل بگیریم، گفت: دولت این گونه اعتماد مردم را بیشتر از گذشته سلب خواهد کرد و این اجبار برای ما به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه این طرح با الحاق ۴۴۰ هکتار به اراضی شهر پرند در این شهر عملیاتی می شود، عنوان داشت: بر همین اساس کلیات طرح مورد توافق قرار گرفته و تامین زیرساخت ها و آب نیز توسط وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مطرح می شود تا مجوزهای لازم اخذه شده و جنبه اجرایی به خود بگیرد.

هیچ مدرکی در دستمان نیست فقط پول واریز کرده‌ایم
اعظم ساداتی یکی دیگر از متقاضیان در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان داشت: ما مردم همیشه باید مظلوم واقع شویم اگر این چنین باشد و مسکنی در پردیس به ما ندهند دستمان به هیچ کجا بند نخواهد بود چرا که نه قراردادی بسته ایم و نه مدرکی داریم فقط پول واریز شده است.

ساداتی با بیان اینکه اگر مشکل برای ساخت مسکن ملی واقعا وجود گسل ها است چرا از ابتدا کارشناسی درست صورت نگرفته، چرا از مردم پول گرفتند و اکنون ما را به گرفتن آپارتمان در پرند اجبار می کنند این کار درست نیست و ما ناراضی هستیم.

اگر گسل جدی بود چرا ثبت نام انجام شد
ایمان محبی یکی دیگر از متقاضیان در گفتگو با بازار با بیان اینکه به برخی متقاضیان اعلام شده که برای انتخاب واحد به شرکت عمران مراجعه کنند گفت: نمی توانیم باور کنیم که این حد از ناهماهنگی وجود داشته باشد و از طرفی وجود گسل غیر قابل انکار و کتمان کردن است و اگر گسل تا این حد خطرناک بوده که نمی توان ساخت مسکن ملی را ادامه داد چرا از ابتدا ثبت نام کردند این ها تعارضاتی هستند که باید به آنها پاسخ داده شود و ما طی تماس هایی که با شرکت عمران داشته ایم به ما اعلام کرده اند که این خبر صحت ندارد و چنین چیزی هنوز به ما ابلاغ نشده و اکنون ما سردرگم هستیم که حرف استاندار را باور کنیم یا شرکت عمران.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در خصوص خبر لغو طرح اقدام مسکن ملی پردیس در گفتگو با خبرنگار بازار، این خبر را رد کرد و اظهار داشت: زمین برای این طرح تامین و پروژه آغاز شده و از تمامی اراضی قانونی خود برای ساخت پروژه های  این طرح استفاده کرده ایم.

سید مهدی هدایت با بیان اینکه در این زمینه هیچ نگرانی برای مردم وجود نداشته باشد گفت: با توجه به اینکه ۱۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در پردیس هدفگذاری شده بود همه آنها در اراضی موجود پردیس و داخل محدوده ها است و افزایش محدوده نداشته ایم و جای هیچ نگرانی برای تحویل واحدها وجود ندارد.

وی عنوان داشت: در حال حاضر ۱۱ هزار واحد از آن‌ها در قالب زمین به تعاونی‌ها مسکن و اعضای واجد شرایط آنها واگذار شده و سه هزار واحد هم در قالب ثبت‌نام توسط متقاضیان واگذار شده و کسانی که ثبت نام کرده  و پیامک تایید واریز آورده به آنها ارسال شده نسبت به تکمیل آورده خود اقدام کنند.

سید مهدی هدایت مدعامل شرکت عمران پردیس  با بیان اینکه در این زمینه هیچ نگرانی برای مردم وجود نداشته باشد گفت: با توجه به اینکه ۱۴ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در پردیس هدفگذاری شده بود همه آنها در اراضی موجود پردیس و داخل محدوده ها است و افزایش محدوده نداشته ایم و جای هیچ نگرانی برای تحویل واحدها وجود ندارد.

ساخت ۲۶۰۰ واحد مسکن ملی پردیس آغاز شد
بر اساس این گزارش معاون وزیر راه و شهرسازی نیز امروز اعلام کرده است که هیچ پروژه طرح اقدام ملی مسکن متوقف نشده و در شهر پردیس ساخت دو هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی آغاز شده و متقاضیان در این زمینه به هیچ عنوان نگران نباشند.

با توجه به سخنان انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران و پاسخ سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران پردیس باید منتظر بمانیم و ببینیم نهایتا نتیجه این یک بام و دو هوا در طرح اقدام مسکن ملی پردیس به چه شکل مدیریت خواهد شد و اما اگر واقعا پای گسل های شرق استان تهران در این طرح در میان باشد باید چاره اندیشی کرد و نسبت به این موضوع به طور جدی حساسیت نشان داده شود.

کد خبر: ۴۴٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha