۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
نباید از رزم حسینی انتظار معجزه داشته باشیم
یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازار مطرح کرد

نباید از رزم حسینی انتظار معجزه داشته باشیم

پورآقا علیشاهی، کارشناس مسائل اقتصادی، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بایستی جناح بازی را کنار بگذارند و طرح و برنامه های رزم حسینی را مطالعه کنند و در صورت صلاحدید به وی رای اعتماد برای تصدی وزارت صمت بدهند و نباید از وزیر پیشنهادی وزارت صمت انتظار معجزه را داشته باشیم.

سجاد صفری؛ بازار: معصومه پورآقا علیشاهی در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که رئیس جمهوری گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت را به مجلس معرفی کرده است و آیا علیرضا رزم حسینی گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است؟ اظهار داشت: در شرایط کنونی که وزارت صمت شرایط بحرانی دارد و با نگاهی به سوابق و عملکرد رزم حسینی و همچنین برنامه هایی که ایشان برای تصدی وزارتخانه دارند به نظر می رسد که گزینه مناسبی برای سکانداری وزارت صمت هستند.

وی با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس به گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صمت، افزود: در شرایط کنونی، بایستی همه همسو و هم نظر باشند و جناح بازی را کنار بگذارند و هر چه زودتر وزیر صمت را مشخص و تعیین کنند تا وی بتواند کار خود را شروع کند و با برنامه هایی که دارد تا حدودی امور این وزارتخانه را سر و سامان ببخشد.

رزم حسینی می تواند به تولید و صنعت کمک کند
نماینده سابق مردم شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که وزارت صمت یکی از وزارتخانه های کلیدی دولت است و افزایش قیمت افسار گسیخته کالاها به دلیل نبود وزیر در این وزارتخانه است و آیا رزم حسینی می تواند با طرح و برنامه های خود قیمت کالاها را کنترل کند و شرایط بازار را بهبود ببخشد، گفت: افزایش قیمت کالاها به عوامل مختلفی بستگی دارد و نبود وزیر در وزارت صمت یکی از صد دلیل افزایش قیمت کالاها و اجناس است.

پورآقا علیشاهی اظهار داشت: تحریم های ظالمانه آمریکا، شیوع بیماری کرونا، ناهمخوان بودن نرخ تورم و نقدینگی موجود در جامعه و ... عوامل دیگری هستند که در افزایش قیمت کالاها تاثیر بسزایی دارند و نباید از وزیر صمت انتظار معجزه داشته باشیم و ایشان می تواند تا حدودی تاب آوری این وزارتخانه را افزایش بدهد.

وی در ادامه، بیان کرد: رزم حسینی با طرح و برنامه هایی که دارد و با شناختی که از حوزه تولید و صنعت دارد تا حدودی می تواند به تولید کشور کمک کند و حداقل، نگذارد همین تعداد واحد تولیدی که بیشتر آنها با ظرفیت ۵۰ درصد مشغول به کار هستند به تعطیلی کشیده شوند.

پورآقا علیشاهی، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید به شخص رزم حسینی رای بدهند بلکه بایستی طرح و برنامه های وی را مطالعه کنند و به طرح و برنامه های وی رای اعتماد بدهند و جناح بازی و درگیری های سیاسی را برای وقت دیگری بگذارند.

درگیری های جناحی کنار گذاشته شود
این کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به این پرسش که آیا در شش ماهه دوم سالجاری، شرایط اقتصادی کشور بهتر می شود؟ گفت: اگر شرایط به همین منوال طی شود علاوه بر اینکه شرایط اقتصادی کشور بهتر نمی شود بلکه شرایط بدتر خواهد شد.

پورآقا علیشاهی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که کشور دارد بایستی همه درگیری های جناحی را کنار بگذارند و همسو باشند و برای حل مشکلات اقتصادی جامعه و مردم هم اندیشی لازم را داشته باشند تا بتوانند گره از مشکلات مردم باز کنند.

کد خبر: ۴۳٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha