۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
با وجود منابع، یک سوم از جمعیت زیر خط فقر است
نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس:

با وجود منابع، یک سوم از جمعیت زیر خط فقر است

ابراهیمی، نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس، تامین آب را مطالبه اصلی مردم استان لرستان دانست و گفت: بیش از ۷۷ درصد اراضی کشاورزی استان لرستان در حالی دیمی است که سومین استان پر باران کشور است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یحیی ابراهیمی در نشست علنی امروز (یک‌شنبه، ۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، درنطق میان دستور خود، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی بر کلیه معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاه و تبریک هفته دفاع مقدس بر همه ایثارگران و عرض خیر مقدم  به نمایندگانی که جدیداً به مجلس راه یافتند،  گفت: سپاس از  اعتمادی که مردم نجیب دلفان و سلسله در حق این فرزند کوچک خود روا داشتند تا صدای رسایشان باشم. از همکاران خودم در حوزه سلامت به ویژه وزیر بهداشت و درمان نیز تقدیر و تشکر می‌کنم.

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس یازدهم ادامه داد:ما سوگند خورده ایم که همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق  ملت و خدمت به مردم پایبند باشیم. حدود ۴۰ سال پیش ملت بزرگ ایران علیه قانون شکنی و نا برابری، اشرافیت، شکاف طبقاتی، نبود آزادی و حاکمیت دستگاه خودکامه به پا خواسته و مردمی ترین انقلاب جهان را به رهبری حضرت امام (ره) به ثبت تاریخی رساند. اکنون حدود نیم قرن است که ما انقلابیون سکاندار مدیریت کشور شده ایم. دستاوردهای بزرگی داشته ایم اما شاخص هایمان در مقیاس با پتانسیل های موجود قانع کننده نیست.

سوء مدیریت از موانع اصلی توسعه کشور است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سهم کارشکنی و شیطنت های برخی از قدرت های بزرگ جهانی و در راس آنها امریکا را در یک سو بگذاریم، باید بپذیریم که سوء مدیریت از موانع اصلی توسعه کشور بوده است و برای رفع این نقیصه باید  راهکار اصلی را بیابیم و به کار ببندیم،  چرا که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب دیگر اشتباه و خطای ما را به سادگی نخواهند بخشید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بنده در آغاز جنگ، نوجوانی ۱۳ ساله بودم، بیش از ۴۰  ماه در جبهه‌ها جنگیدم و با بسیاری از شهدا حشر و نشر داشته و میثاق بسته‌ایم. قرارمان این بود که کشوری داشته باشیم مستقل، آزاد و پیرو عدالت علوی که منافع ملی آن بین ملت به عدالت، برابری و برادری تقسیم می‌شود. قرارمان این نبود که با این همه منابع امروز یک سوم از جمعیتمان زیر خط فقر باشند. فلاکت زده باشیم و جوانانمان بی کار و بی انگیزه نا امید از آینده، مایوس و سرخورده باشند و پدرانمان در برابر خانواده ای خود شرمنده باشند.

برخی با لابی‌گری غیرکارشناسانه بودجه‌ کشور را به سمت آبادانی مناطقی خاصی از کشور هدایت می‌کنند
وی ادامه داد: همه جای ایران سرای من است اما قرارمان این نبود که سال‌های سال با بودجه بندی ظالمانه و بخشی نگر برخی از مناطق را فراموش کنیم و منابع و ثرورت کشور را با لابیگری های غیر کارشناسی و حتی غیر اخلاقی به سمت آبادانی مناطقی خاصی از کشور هدایت کنیم در حالی که مناطق دیگری از کشورمان مردم برای ابتدایی ترین نیازهای خود همچون، جاده، مدرسه، آب آشامیدنی در تنگنای قرار داشته باشند.

ابراهیمی افزود: ما بخشی نگر نیستیم و ایران را برای همه ایرانیان میخواهیم. به همان اندازه که دلمان  برای کومه‌های مردم سیستان و بلوچستان می‌سوزد، دلمان برای استرس‌های ناشی از سیلاب مردم خوزستان می‌تپد و جانمان را فدای مردم شرق، غرب، جنوب و شمال کشور می‌کنیم و به همان اندازه دلمان برای بچه های بدون مدرسه و کپر نشین دلفان و سلسله و سایر مناطق لرستان که هنوز از امکانات اولیه زندگی محروم است می‌سوزد.

 ۷۷ درصد اراضی استان دیم هستند
نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس یازدهم ادامه داد: کجای این قصه عدالت است که استان لرستان سومین استان پر باران کشور با ۱۳ هزار میلیارد متر مکعب خروجی آب و برخورداری از ۱۱ عدد سد از کل منابع آبهای سطحی کشور متاسفانه بیش از ۷۷ درصد اراضی کشاورزی آن دیم  باشد. درحالی که متوسط کشور ۴۶ درصد است. چه کسی این حق را از استان لرستان پایمال کرده و کجای این قصه با عدالت برابری می‌کند. وزیر نیرو باید به مردم استان لرستان پاسخگو باشد. امروز آب مطالبه اصلی مردم و مجمع نمایندگان استان لرستان است. تمام کارخانه های استان لرستان با اجرای ناموفق طرح خصوصی سازی ورشکسته شدند. تاکنون پاسخ قانع کننده ای از جانب مسئولان برای تعطیلی بیش از ۷۰ درصد واحد های صنعتی و تولیدی لرستان و نیمه تمام ماندن پروژه های استان در سال جهش تولید نشنیده ایم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مهمترین محور های توسعه راه‌های ارتباطی ریلی، هوایی و زمینی است خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: شما که می‌دانید قرمزی جاده های لرستان از خون های ریخته شده از تصادفات هر روز پر رنگ تر می‌شود. شما که می‌دانید تنها مرکز استان بدون خطر ریلی دیار فقیر من است. شما که می‌دانید دیار من کریدور شمال غرب به جنوب و میزبان راهیان نور است. دیاری که هنوز هم صدای خودروهای رزمی زرهی ۸ سال دفاع مقدس در دشت‌ها، کوه ها و جادهایش طنین انداز است. دیاری که دومین استان خسارت دیده از جنگ است پس چرا فکر اساسی نمی‌کنید؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: از دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خواست می‌کنم دومین سفر استانی خودشان را به منطقه محروم استان لرستان جهت بازدید میدانی اختصاص دهند.

کد خبر: ۴۳٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha