۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
نباید با مسئولان ایجاد کننده نابسامانی در بازار مماشات شود
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس:

نباید با مسئولان ایجاد کننده نابسامانی در بازار مماشات شود

ارکانی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: تامین مسکن به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده لذا در مواجهه با نابسامانی ها نباید مماشات شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احسان ارکانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: امروز حرف مردم در رابطه با فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی است؛ در حوزه مسکن، خودرو و ارز شاهد از هم گسیختگی هستیم در حالی که وزیر صمت به روش سنگالی برکنار و تیم اقتصادی دولت ناهماهنگ عمل می کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بازار خودرو رها شده و مردم را به بورس دعوت و ناگهان مردم را در این بازار به حال خود رها می کنند.

وی ادامه داد: دلار با نرخ ۳ هزار تومان تحویل دولت کنونی داده شد و امروز نرخ آن به ۳۰ هزار تومان رسیده است؛ داشتن مسکن نیز به آرزوی دست نیافتنی تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مردم در این همه فشار مچاله شده و گلایه دارند لذا باید صحبت آن ها شنیده شود؛ آقای روحانی قرنطینه است از این رو رئیس مجلس باید با دولت و نابسامانی هایش مماشات نکند.

ارکانی در این زمینه خطاب به رئیس مجلس اظهار کرد: هرجا انقلابی عمل شود مجلس و مردم دنباله رو آن خواهند بود لذا نباید اجازه داده شود مردم مجلس را شریک اقدامات نامناسب و نابسامانی ها بدانند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم، گفت: در شهرستان نیشابور، فیروزه کار به جایی رسیده که مردم در صف تامین کپسول گاز و سوخت هستند و کشاورزی نیز نابود شده است؛ اختلاف اداره املاک آستان قدس با اهالی روستای حسین آباد موجب شده ۴۰۰ خانوار این روستا به کمتر از ۲۰۰ خانوار کاهش یابد و کسی هم پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: منابع مالی و سرمایه های مردم و کشور در موسسات مالی و اعتباری به باد رفت در حالی که معلوم نشد سازمان بازرسی استان خراسان رضوی کجا بود و چرا از بروز این مشکلات جلوگیری نکرد؛ هم اکنون مدیران حقوق نجومی بگیر آن ها چه می کنند.

این نماینده مردم در قوه مقننه تصریح کرد: حدود ۵۰۰ نفر از مردم حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و وزارت بهداشت از عدم اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار صندوق توسعه ملی می گوید؛ همچنین امروز دولت در فروش خارجی نفت ناتوان است و می خواهد آن را به مردم بفروشد در حالی که مردم حوزه انتخابیه یاد شده با کمبود نفت و گاز مصرفی مواجه هستند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اولویت طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس به تصویب رسید که گام مهمی در کمک به معیشت مردم است؛ همچنین نباید فراموش شود که سوال و استیضاح دو ابزار مجلس هستند که نباید اجازه دهیم استفاده از آن ها برای رفع مشکلات کمرنگ شود.

کد خبر: ۴۳٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha