۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
لزوم ممنوعیت نوسان گیری در زمان رونق بازار
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

لزوم ممنوعیت نوسان گیری در زمان رونق بازار

امید قائمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: ممنوعیت نوسان گیری روزانه، باعث می‌شود تا افرادی که دیدکوتاه مدت دربازار دارند از بازار خارج شوند.

به گزارش بازار، مصطفی امید قائمی افزود: نوسان گیری در بازار سرمایه به اینگونه است که سهامدار، سهمی را در روز خریداری و در همان روز بفروش می‌رساند و حذف ممنوعیت روزانه نوسان گیری، باعث می‌شود تا دید سهامداران به بازار بلند مدت شود.

وی با شاره به اینکه نوسان گیری مزایا و معایبی دارد تصریح کرد: نوسان گیری حجم معاملات و نقد شوندگی را در بازار افزایش می‌دهد و به بازار کمک خوبی می‌کند البته در مقابل در برخی موارد، فشار فروش را در بازار بیشتر می‌کند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: حذف نوسان گیری روزانه، باعث می‌شود تا افرادی در زمان فروش و خرید سهام تصمیم گیری مناسبتری داشته باشند.

وی افزود: ممنوعیت نوسان گیری باید در زمان رونق بازار صورت می‌گرفت و همین موضوع باعث می‌شود افرادی که دید کوتاه مدت دارند از بازار خارج شوند و در این زمان باعث رکود بازار می‌شود.

امید قائمی درباره لغو ممنوعیت الگوریتمی نیز گفت: یکی از اقدامات دیگری که سازمان بورس انجام د اده حذف معاملات الگوریتمی است بدین گونه که سهامدار سفارش‌های خود را به صورت ماشینی و در قالب برنامه تعریف می‌کرد یعنی مشخص می‌کرد سهام در کدام قیمت به طور اتوماتیک بفروش برسد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: لغو معاملات الگوریتیم باعث شد تا سفارشات خرید و فروش دوباره بازنگری و از حجم فروش های روزانه کاسته شود و همین موضوع باعث می‌شود تا عرضه و تقاضا در بازار با نظارت‌های بیشتری توسط ناظر صورت گیرد.

کد خبر: ۴۳٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha