۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
تردید ندارم حتما گره گشایی در حوزه اقتصاد رخ خواهد داد
رئیس مجلس شورای اسلامی:

تردید ندارم حتما گره گشایی در حوزه اقتصاد رخ خواهد داد

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه برخی‌ها مشکلات را به جای دیگری حواله می‌دهند گفت: دشمن را از زمین راندیم، ولی در حوزه اقتصاد بر ما فشار آورد، اما با روحیه جهادی می‌شود مشکلات اقتصادی را هم رفع کرد.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه از دوران دفاع مقدس به عنوان یک قطعه از بهشت روی کره خاکی یاد کرد و افزود: حالا در این نمایشگاه در یک مکان توانمندی‌های ما در حوزه هوافضا به تصویر کشیده شده بنابراین این مکان بدون شک مکان مقدسی است، زیرا تاریخ یک ملت را در حوزه دفاع و مجاهدت با مبانی سنت‌های الهی به نمایش گذاشته است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در حقیقت این نمایشگاه به این معناست که به سنت‌های الهی باور و ایمان داریم و تلاش و مجاهدت و تجمیع امکانات می‌کنیم، ولی هرگز به دست دشمن نگاه و از او چیزی تمنا نمی‌کنیم و در مقابل ظلم می‌ایستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که استقلال و شکوه کشورمان و عزت مردم مان برای ما مهم است افزود: هفته دفاع مقدس هفته یادآوری‌های نعمت‌های خدا و تحول بزرگ و عظیم در پیش روی ماست.

قالیباف گفت: دوران دفاع مقدس نشان داد که رزمندگان و جوانان اراده کردند و ایستادند و وعده الهی تحقق پیدا کرد و این تحول و تغییر اتفاق افتاد.

وی افزود: این نمایشگاه و این محیط در حقیقت راهبرد و تحلیل روند ما می‌توانیم است.

قالیباف با اشاره به فرازهایی از سخنان امام راحل درباره خودباوری گفت: این نمایشگاه یک نمونه عینی از ما می‌توانیم و خودباوری در بعد ساختاری، مدیریتی و فناوری و بخش‌های مختلف است.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه همان راهبرد اتکا به توان ملی و ایمانی است.

ابتکارات شجاعانه؛ راه حلی برای موفقیت
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه نشان داده مردم ما موفق هستند و با ابتکارات شجاعانه می‌توانیم به موفقیت برسیم.

قالیباف در مراسم آغاز به کار نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه افزود: من خدمتگزار این مجموعه (نیروی هوافضای سپاه) بودم و نیروهای جوانی که چنین تحولاتی را انجام دادند از مردم بودند و به درستی همان فرهنگ دفاع مقدس را با جوانگرایی و مدیریت جوانانه موفق پیش بردند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: زمانی ما از روزهای ابتدایی تا اواخر جنگ در تامین مهمات ساده دچار مشکل بودیم یا هیچ گاه فراموش نمی‌کنم تست موشکی را که می‌خواستند انجام دهند هر کدام از قطعات به طرفی پرتاب شد و همه خندیدند، ولی امروز نشان داد این مسیر و این خط نه تنها در موشک‌های زمین به زمین بلکه می‌تواند فضا را تسخیر کند و در کمتر از ۵ سال به نقطه‌ای می‌رسد که ماهواره نور را در مدار قرار می‌دهد.

رئیس مجلس افزود: این اقدامات، موجب حیرت دشمنان ما شد و این به ما نشان داد امید زنده است و اعتماد و اراده وجود دارد و کارآمدی مهم است ایمان و سنت‌های الهی اساس کار است و همه این پروژه‌ها را وقتی نگاه می‌کنیم همه این‌ها راه‌های میان بر دارد و مسیرهایی که مدیران و فرماندهانی می‌خواهد که شجاعانه و جسورانه تصمیم بگیرند تا از این راه‌های میان بر عبور کنند.

قالیباف گفت: ما باید ابتکارات شجاعانه داشته باشیم و با اتکا به خدا می‌توانیم کار را انجام بدهیم گاهی مواقع کاری را انجام می‌دهیم و نمی‌شود و افراد مختلفی آن را بر سرمان می‌زنند. کار سختی است فقط با اتکا به خدا می‌توان کاری را انجام داد.

وی افزود: تجربه نشان داده است مردم ما موفق هستند و این نمایشگاه نشان می‌دهد که ما حتماً موفق هستیم.

دشمن در حوزه اقتصاد بر ما فشار آورد
رئیس مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه برخی‌ها مشکلات را به جای دیگری حواله می‌دهند گفت: دشمن را از زمین راندیم، ولی در حوزه اقتصاد بر ما فشار آورد، اما با روحیه جهادی می‌شود مشکلات اقتصادی را هم رفع کرد.

قالیباف در مراسم آغاز به کار نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوافضای سپاه با اشاره به این که این نمایشگاه در حوزه تکنولوژی مبتکرانه، در حوزه راهبرد و استراتژی، تکنیک، تجهیزات، مدیریت، ساختار یک نمادی از ما می‌توانیم است گفت: در زمانی که ما نیاز به این تجهیزات داشتیم آن را به ما نمی‌فروختند و زمانی که نیاز ما کم شد با حداقل قیمت می‌خواستند تجهیزات را به ما بفروشند، اما رهبر انقلاب این اجازه را نداد؛ این رفتار و دستور حکیمانه از دوره امام و رهبری نشان می‌دهد که موفقیت ما زمانی است که نظریه کارآمد رابطه بین امت و امام را داشته باشیم.

وی با اشاره به این که حرکت در این مسیر با برکت همراه خواهد بود اظهار داشت: آن خدایی که چنین لطفی را در حق همه ما کرده و این جوانان در این آب و خاک فعالیت می‌کنند باعث شدند ما با افتخار بگوییم قوی هستیم؛ این شعار نیست بلکه یک واقعیت است، ولی افسوس می‌خوریم که در اقتصاد ضعیف هستیم. افسوس می‌خوریم که دشمن را از این زمین راندیم، ولی در حوزه اقتصاد دشمن بر ما فشار آورد و این حلقه از زنجیره قوی بودن ما دچار اشکال شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به اقتصاد مردمی اعتقاد نداریم و فرصت را به جوانان نمی‌دهیم؛ نگاه مان به بیرون است و روش‌های دیگری را برای حل مشکل دنبال می‌کنیم.

قالیباف با تاکید بر این که خدای دفاع، خدای معیشت هم هست اظهار داشت: جنگ تمام شده است، اما جهاد همچنان در حوزه معیشت، اقتصاد و اشتغال ادامه دارد؛ دیانت در سیاست و رفتار مومنانه در فعالیت‌های سیاسی همچنان مطرح است؛ اگر در عرصه اقتصاد هم با این باور حرکت کنیم ظرفیت این کشور بسیار بالا خواهد بود.

وی تصریح کرد: من تردیدی ندارم که اگر با این روحیه و فرهنگ فقط یک برنامه پنج ساله را پیش ببریم حتما گره گشایی در حوزه اقتصاد رخ خواهد داد؛ امیدوارم دست به دست هم بدهیم و محیط‌های دفاع مقدس ما را قدردان بکند. امروز فشار ناکارآمدی ما مدیران را مردم تحمل می‌کنند برای آن که بتوانند کشور، اسلام و انقلابشان را حفظ کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما مصمم هستیم در مجلس و در چارچوب وظایفمان با فرهنگ جهادی حرکت کنیم تاکید کرد: هرگز به حاشیه‌هایی که برای ما در مجلس به ناحق درست می‌کنند توجه نمی‌کنیم؛ برخی می‌خواهند کوتاهی‌های خودشان را به جای دیگری حواله کنند، اما ما وارد این حاشیه‌ها نمی‌شویم.

قالیباف با اشاره به این که شعار مرگ بر امریکا جز کار و تلاش و رفع مشکل مردم چیز دیگری نیست عنوان کرد: ما فکر و ذهنمان را جز به این موضوع، به چیز دیگری معطوف نمی‌کنیم و مطمئن هستیم که با کمک مردم و همکاران ما در مجلس، آینده روشن است و بر مشکلات فائق می‌آییم.

کد خبر: ۴۳٬۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha