۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
طرح کاداستر مانع تجاوز به منابع طبیعی می‌شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

طرح کاداستر مانع تجاوز به منابع طبیعی می‌شود

خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح کاداستر برای کشور لازم و ضروری است.

به گزارش بازار، خداییان در همایش سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با موضوع بررسی عملکرد استان‌ها در خصوص اجرای تثبیت اراضی ملی افزود: یکی از طرح‌های تحولی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرای طرح کاداستر است و یکی از آثار اجرای این طرح نیز امکان مدیریت زمین و مسکن در کشور است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با اجرای این طرح به غیر از بحث شفافیت در بحث مدیریت زمین و مسکن، بارگذاری اطلاعات حقوقی و ثبتی ملک و زمین نیز امکان پذیر و تصمیم گیری‌ها آسان می‌شود.

وی افزود: طرح کاداستر منجر به ارتقای امنیت در کشور می‌شود و از بسیاری از اختلافات فردی و ملکی که گاهی بین خانواده‌ها و طوایف شکل می‌گیرد، جلوگیری می‌شود.

خداییان ادامه داد: اگر طرح کاداستر اجرا شود با ترسیم آن زمینه درگیری و اختلافات از بین می‌رود و در واقع از هر گونه تجاوز و تعدی به اراضی ملی و طبیعی جلوگیری و پیشگیری می‌شود.

وی گفت: افراد سودجو به منابع طبیعی و ملی دست درازی می‌کنند و در خیلی از زمین ها، حد و حدود معلوم نیست بنابراین به منابع طبیعی تجاوز می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در بسیاری از موارد افرادی به حریم رودخانه ها، راه آهن و ... تجاوز می‌کنند و بناهایی احداث می‌کنند که بعد از آن با طرح دعوا در محاکم نسبت به تخریب آن اقدام می‌شود به طوری که اکنون شاهد شکل گیری پرونده‌های متعددی در این خصوص هستیم، اما با اجرای طرح کاداستر از شکل گیری این پرونده‌ها در محاکم جلوگیری می‌شود.

کد خبر: ۴۳٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha