۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
کاهش ساعت کاری شرکت ایرباس در فرانسه
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد

کاهش ساعت کاری شرکت ایرباس در فرانسه

هواپیماسازی ایرباس در نظر دارد ساعت کاری این شرکت را در مناطق تحت فعالیت خود در فرانسه طی دو سال آینده کاهش دهد.

به گزارش بازار، شرکت هواپیماسازی ایرباس به منظور محدود ساختن کاهش فرصت‌های شغلی در این شرکت که به دنبال شیوع ویروس کرونا و اختلال در مسافرت‌هایی هوایی ایجاد شده است در نظر دارد ساعت کاری این شرکت را در مناطق تحت فعالیت خود در فرانسه طی دو سال آینده کاهش دهد.

ایرباس اعلام کرد در صورتیکه این مسئله مورد موافقت قرار گیرد، کاهش ساعت کاری از اول ژانویه آغاز خواهد شد و دوره‌های بیکاری موقت کارکنان این شرکت در فرانسه تا پایان امسال به طول خواهد انجامید. قرار است شورای کارکنان این شرکت ۱۵ اکتبر در این زمینه تصمیم گیری کند.

دونالد فرتی مدیر منابع انسانی ایرباس روز جمعه در نامه‌ای به کارکنان این شرکت که به روئیت بلومبرگ رسید اعلام کرد این اقدام به حفظ مهارت‌ها برای ازسرگیری تولید هواپیماهای باریک پیکر در حدفاصل سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ کمک خواهد کرد.

وی با اشاره با گزارش کارشناسی شده‌ای که روز پنجشنبه درباره وضعیت اقتصادی این شرکت ارائه شد اعلام کرد ایرباس با بحران غیرمنتظره‌ای مواجه شده است و چشم اندازهای ازسرگیری فعالیت‌ها کاملا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی در این نامه نوشت پایان گفتگوها به منزله پایان کار شرکت نخواهد بود و تلاش‌ها برای نجات ایرباس ادامه خواهد داشت. برهه دشواری پیش روی ما قرار گرفته است. ایرباس به دنبال توافق با کارکنان برای استفاده آن‌ها از مرخصی و دیگر شیوه‌هایی است که به کاهش شمار افرادی که شرکت مجبور به اخراج آنهاست کمک می‌کند.

گیوم فوری مدیر عامل شرکت هوایپماسازی ایرباس این هفته درباره حذف فرصت‌های شغلی در این شرکت بار دیگر هشدار داد و اعلام کرد اوضاع رو به وخامت گذاشته است و شرایط شرکت‌های حمل و نقل هوایی پس از تعطیلات تابستان بیشتر از آنچه امیدوار بودیم دشوارتر شده است.

کد خبر: ۴۳٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha