۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
طرح «اقدام ملی مسکن» یکم آبان‌ماه افتتاح می‌شود
معاون وزیر راه‌ و شهرسازی:

طرح «اقدام ملی مسکن» یکم آبان‌ماه افتتاح می‌شود

محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از افتتاح «طرح اقدام ملی مسکن» طی مراسمی در روز یکم آبان‌ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش بازار، محمود محمودزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر افتتاح «طرح اقدام ملی مسکن» در استان‌های پیشتاز اظهار کرد: این مراسم برای یکم آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه‌های مورد واگذاری از یکی دو ماه قبل آماده بود ولی بنا داشتیم روند واگذاری را با خروج از ماه صفر انجام دهیم.

محمودزاده پروژه‌های واگذار شده و در دست واگذاری را مشمول بر ۱۴۰هزار واحد دانست و افزود: این پروژه در شهرهای کوچک بوده و خود مردم در حال ساخت هستند.

وی پروژه گروه دوم را مشتمل بر ۲۰۰هزار نفر تخمین زد که باید به پروژه‌ها معرفی شوند و افراد واجد شرایط کار را آغاز می‌کنند.

محمودزاده سومین بخش را نیز ناظر بر پروژه‌های خاتمه یافته و نزدیک به بهره برداری معرفی کرد و گفت: بخش چهارم نیز به پروژه‌های جدید اختصاص دارد که با پروژه‌های طرح اقدام ملی بی ارتباط است و در راستای طرح تولید مستمر مسکن گنجانده می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی طرح مذکور را مقطعی ندانست و افزود: همزمان با طرح اقدام ملی، پروژه‌هایی جدید در کشور آغاز خواهد شد.

همچنین ایرج رهبر، نائب رئیس انجمن انبوه سازان در ادامه این مصاحبه رادیویی با اشاره به مسائل پیش روی مسکن مهر اظهار کرد: این پروژه در سال ۸۸ بصورت جدی آغاز شد و در دولت آقای روحانی و خاصه در زمان مهندس اسلامی درگیر مسئله مسکن مهر بودیم تا واحدهای باقی مانده تکمیل شود.

وی یادآوری کرد: وزیر قبلی اعتقادی به مسکن مهر نداشت و این پروژه را جدی نگرفت و لذا بار این پروژه روی دوش وزیر جدید افتاد.

رهبر همچنین «اقدام ملی مسکن» را طرحی شجاعانه در دوره اسلامی خواند و افزود: رئیس جمهور بارها دستگاه‌های دولتی را مکلف به واگذاری زمین‌های خود به وزارت راه و شهرسازی کرده است تا برای طرح اقدام ملی مورد استفاده قرار گیرد ولی چندان به این درخواست توجهی شد.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان اضافه کرد: مجلس اخیرا طرحی دو فوریتی را مصوب کرده که به همت مهندس اسلامی برای جهش تولید مسکن بوده است و امیدواریم تا یک‌ماه آینده جواب دهد.

رهبر ایجاد ۴۰۰هزار واحد را به عواملی متعدد وابسته دانست و اصلی‌ترینِ آن را متوجه آورده متقاضیان عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: آورده استارت تولید مسکن را می‌زند و مسئله‌ی مهم، اینست که توقفی در این روند ایجاد نشود.

رهبر با بیان اینکه در کشور مشکل فنی و نیروی انسانی برای ساخت و تولید مسکن نداریم، گفت: مسئله اجرایی مشکلی ندارد ولی پشتوانه‌ کار، تامین منابع مالی است و از طرفی باید حواس خود را جمع کنیم که هزینه کردها، به سرنوشت گرانی مصالح ساختمانی گرفتار نشود.

کد خبر: ۴۳٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha