۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
«موزه صنایع یزد» گامی برای تقویت روابط بین‌المللی/ حضور خارجی‌ها در صنعت
مجری نخستین موزه نمایشگاه صنعت یزد مطرح کرد؛

«موزه صنایع یزد» گامی برای تقویت روابط بین‌المللی/ حضور خارجی‌ها در صنعت

یزد- مجری نخستین موزه نمایشگاه صنعت یزد با اشاره به راه اندازی موزه صنایع در یزد، گفت: توسعه صادرات و وجود مرکزی برای بازدید هیئت‌های خارجی از تولیدات استان از مهمترین اهداف راه‌اندازی این نمایشگاه است.

رضا قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه همزمان با کلنگ‌زنی مجموعه نمایشگاه‌های استان یزد از سال ۸۲، مقرر شد نمایشگاهی دائمی برای صنعت و معدن بر پا شود و اکنون در سال ۹۹، همزمان با آغاز به کار محل جدید نمایشگاه دائمی و بین‌المللی استان یزد، موزه صنایع استان آغاز به کار کرده است، تاکید کرد: موزه صنایع دارای پنج بخش است که هر بخش شامل یک غرفه و حاوی محصولات یک گروه صنعتی و معدنی  است همچنین محصولات تولیدی استان یزد در حوزه صنعت نساجی، فلزات، غذایی، ساختمان و معدن در موزه صنایع استان به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه  توسعه صادرات و وجود مرکزی برای بازدید هیئت‌های خارجی از تولیدات استان از مهمترین اهداف راه‌اندازی این نمایشگاه است، افزود: این محل به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند فروش و صادرات تولیدات یزد شکل گرفت و هدف این است که هیئت‌های خارجی با مراجعه به یک محل ثابت، محصولات استان را در یک نگاه و به طور کامل مشاهده کنند.

کرونا نمایشگاه را موقتاً تعلیق کرد
مجری موزه صنایع استان یزد بیان کرد: این استان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی و معدنی ایران در این باره اقدام کرده تا با برگزاری نمایشگاهی دائمی، حضور خود را در عرصه بین‌المللی بیش از پیش تثبیت کند و در شرایط تحریم‌ها با استفاده هر چه بهتر و بهره‌وری بالاتر از ظرفیت‌های استان، نقش مؤثری در اقتصاد کشور ایفا کند.

قربانی در این خصوص که تاکنون چه هیئت‌هایی از این موزه بازدید داشته‌اند، می‌گوید: هیئت‌هایی از کشورهای ترکیه و عراق از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند و این در حالی است که علاوه بر این کشورها، تاکنون مراوداتی با کشورهای عربی به خصوص عمان، قطر، عراق و همچنین کشورهای اروپایی در این باره برقرار شده است. البته با توجه به شیوع کرونا و دشواری در رفت‌وامدها و همچنین تسهیل ارتباطات بین‌المللی بستر دنیای مجازی از مهمترین اقداماتی است که کشورها به خصوص در حوزه بازار و تبلیغات از آن استفاده زیادی می‌برند.

وی با بیان این که ویروس کرونا منجر به تعویق راه‌اندازی رسمی موزه صنایع یزد شده است، به شروع کار این محل همزمان با اخذ مجوز استانداری یزد اشاره و بیان می‌کند: در بازه زمانی کوتاهی که این موزه آغاز به کار کرده است، استان در خصوص تبلیغات کوتاهی و غفلت نکرده است همچنین خوشبختانه یزد در خصوص ارتباطات مجازی و جهانی کوتاهی و غفلت نکرده و در حوزه فعالیت‌های مجازی، صفحه اینستاگرام نمایشگاه در اختیار فعالان این حوزه دارد.

اماکن توسعه روابط خارجی
مجری موزه صنایع یزد ادامه داد: دوربین‌هایی نیز به منظور بازدید آنلاین از بستر نمایشگاه در حال نصب و تعبیه هستند؛ به طوری که فعالان اقتصادی و متقاضیان می‌توانند در هر کجای دنیا نمایشگاه را به صورت آنلاین مشاهده کنند و در عین حال، کارشناسان نمایشگاه پاسخگوی پرسش‌های آنها باشند.

قربانی تجربه ارتباط با نمایشگاه‌های خارجی را در کارنامه خود دارد، می‌گوید: خرید محصول از یک کشور تولیدکننده شرایطی دارد که در این خصوص، یزد نیز این قاعده مستثنی نیست کشورها محصول را به طور مستقیم از سوی مرکز استان خریداری می‌کنند تا منجر به کاهش هزینه‌ها شود و در این خصوص، رویه به این صورت است که هیئت‌ها وارد کشور شده و به طور مستقیم از درون استان اقدام به خرید ‌کنند.

قربانی از فعالیت یک کارشناس فروش و دو کارشناس مسلط به عربی زبان و انگلیسی ویژه هیئت‌های اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس در محل نمایشگاه یاد می‌کند و می‌افزاید: این فضا بستری برای جذب گردشگران شده؛ چراکه گردشگر می‌تواند علاوه بر خرید و بازاریابی، جهت عکاسی و آشنایی با جاذبه‌های یزد، از فضای نمایشگاه نیز برخوردار شود همچنین باید گفت برای فعالیت پنج ساله این نمایشگاه در روزهای آتی برنامه‌ریزی شده و با این وجود، موزه صنایع یزد در ساعات اداری تمام روزهای هفته در خدمت مراجعان و متقاضیان است.

کد خبر: ۴۳٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha