۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
تمامی شهرستان‌های قزوین صاحب کانون فناوری می‌شوند
رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین:

تمامی شهرستان‌های قزوین صاحب کانون فناوری می‌شوند

قزوین- مافی، رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: تا پایان امسال همه شهرستان‌های قزوین صاحب مراکز کانون فناوری می‌شوند.

مصطفی مافی در گفت وگو با خبرنگار بازار در قزوین اظهار داشت: تجربه ارزشمندی که صنایع کوچک، استارت آپ ها و گروه‌های فناور طی چند سال گذشته در کشور داشتند نشان داد بسیاری از امور و فعالیت ها با مشارکت جوانان نخبه و تلاشگر به راحتی قابل اجراست و حتی نیاز شناسی، اولویت سنجی و تلاش برای رفع آن در شرایط حساس از مهم‌ترین شاخصه ‌های این گروه هاست.

وی بیان کرد: صنایع کوچک و گروه های فناور ما در استان قزوین در چند سال گذشته با ارائه محصولات دانش بنیان جدید، تسریع فرآیندهای تولید و رفع برخی از وابستگی ها به کشورهای دیگر توانستند جایگاه خوبی برای این حوزه در کشور ایجاد کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار داشت: براساس آمارهای موجود از هر سه هزار ایده خامی که در ذهن افراد شکل میگیرد تنها یک ایده به تجاری شدن می رسد و اکنون تلاش ما برای ایجاد مراکز فناوری به منظور تسهیل مراحل رسیدن این ایده ها به تولید و تجاری شدن به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

مافی گفت: اگر بتوانیم مراکز کانون فناوری را در شهرستان های قزوین راه اندازی کنیم قطعا کارخانه نوآوری و ایده سازی در استان شکل خواهد گرفت و موفق خواهیم شد ایده های ناب را پالایش و ظرفیت ایده سازی را برای جوانان فراهم کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ساخت مرکز نوآوری فرهنگ و هنر و نوآوری امور بانوان را در استان آغاز کردیم که در کنار مباحث مرکز نوآوری گیاهان دارویی میتواند اتفاقات خوبی را برای استان ایجاد کند.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین اظهار داشت: در حال حاضر ایجاد یک ناحیه نوآوری و فناوری در استان به یک مطالبه تبدیل شده است و از همین رو ایجاد این مرکز در برنامه قرار گرفته است تا با در اختیار قرار دادن زمین ارزان قیمت و ایجاد جذابیت های سرمایه گذاری گروه های مختلف مردمی بتوانند در این ناحیه فعالیت داشته باشند.

مافی تصریح کرد: هم اکنون ۷۳ واحد فناور در مرکز رشد، ۲۴ واحد فناور در امور موسسات و چهار مرکز رشد در استان قزوین فعال هستند.

وی گفت: همچنین ۷۲ شرکت دانش بنیان و ۲۰ هسته فناور در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، سه شتابدهنده در استان و یک شتابدهنده مستقر در پارک علم و فناوری قزوین مستقر هستند.

کد خبر: ۴۳٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha