۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی، بارقه امید کشاورزان
رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی مطرح کرد

شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی، بارقه امید کشاورزان

ملک زاده، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران ایجاد شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در کشور را اقدامی مثبت و رو به جلو توصیف کرد.

به گزارش بازار، «محمد شفیع ملک زاده» افزود: طبق معمول قیمت واقعی خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی می بایست بر اساس قانون خرید تضمینی و متناسب با هزینه های واقعی تعیین و در زمان مقرر یعنی پایان شهریور ماه هر سال اعلام شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه این روند نه در این دولت بلکه در دولت های قبلی نیز با مشکلاتی همراه بود و همیشه مورد اعتراض کشاورزان و تشکل ها واقع می شد.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: شوربختانه تصمیمات اشتباه و سیاست گذاری های غلط در این ارتباط هم به تولیدکنندگان و هم به اقتصاد مملکت ضربه زد و در عین حال خودکفایی کشور را زیر سئوال برد.

وی افزود: جدا از این مشکلات زیادی با توجه به شرایط سخت تحریمی و اقتصادی ناشی از این بی تدبیری ها و بی مهرهای در کشور ایجاد شد.

ملک زاده تصریح کرد: برای مثال امسال دولت مجبور شد بابت دو میلیون تن گندم وارداتی به اندازه پنج میلیون تن گندم تولید داخل ارز از مملکت خارج کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی سال جاری با پیگیری های جدی که از سوی مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون کشاورزی، کشاورزان، تشکل های کشاورزی و همینطور همراهی که وزارت جهاد کشاورزی داشت سعی شد این مشکل به نحوی برطرف شود.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس به همین منظور در قالب طرح اصلاح قانون خرید تضمینی شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات اساسی کشاورزی را پیش بینی کرد.

وی افزود: این طرح در مجلس تصویب و همینطور به تائید شورای نگهبان رسید.

ملک زاده تصریح کرد: شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات اساسی کشاورزی دارای ۹ عضو است.

وی ادامه داد: سه عضو از دولت (جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه)، سه نفر کشاورز خبره و سه تشکل کشاورزی شامل سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، اتحادیه تعاونی های روستایی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی ایران گفت: از این پس در قالب شورای مزبور قیمت گذاری بصورت تخصصی یعنی مطابق با قانون خرید تضمینی و متناسب با هزینه های واقعی صورت می گیرد دیگر مثل گذشته نخواهد بود که افراد و نهادهای غیر مرتبط و غیر متخصص برای قیمت گذاری اساسی محصولات کشاورزی تصمیم گیری کنند.

کد خبر: ۴۳٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha