۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
لزوم گسترش مشاغل خانگی برای بهبود معیشت خانواده‌های ایرانی
یک کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد

لزوم گسترش مشاغل خانگی برای بهبود معیشت خانواده‌های ایرانی

اصفهان - جهانی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مشاغل خانگی برای بهبود معیشت خانواده ها باید گسترش و زمینه برای توسعه آنها باید فراهم شود.

فریبا جهانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن رکود اقتصادی در جامعه اظهار داشت: با این شرایط متاسفانه وضعیت معیشت خانواده ها نسبت به قبل بدتر شده است که باعث شده مشکلات عدیده ای برای خانواده ها پیش آید.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل دچار مشکلات و بسیاری از افراد حقوق بگیر برای امرار معاش دچار مشکل شده اند، ابراز داشت: پیشنهاد می کنیم برای بهبود اوضاع معیشت خانواده ها مشاغل خانگی توسعه یابد.

کسب درآمد پایدار از طریق گسترش مشاغل خانگی
این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی علاوه بر بهبود معیشت خانوارها سبب مشارکت دیگر اعضای خانواده به صورت گروهی برای کسب درآمد پایدار است، تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که یکی از مهمترین وظائف مدیران و مسئولان در زمینه توسعه مشاغل خانگی آموزش به خانواده ها به خصوص مادران است.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای شهرداری ها می توانند به عنوان یک بازوی موثر در آموزش زنان و مادران عمل کنند، اظهار کرد: فرهنگسراها می توانند با برگزاری دوره های آموزشی به صورت رایگان و یا با هزینه های حداقلی نقش موثری در توسعه مشاغل خانگی دارند.

کسب و کارهای مربوط‌ به صنایع دستی یکی از حوزه های با درآمد بالا برای خانوارها
جهانی کسب و کارهای مربوط‌ به صنایع دستی را یکی از حوزه های با درآمد بالا برای خانوارها دانست و یادآور شد: صنایع دستی به دلیل بازار خوب فروش در داخل و خارج از کشور و همچنین سهولت برای دسترسی به مواد اولیه یک پتانسیل بالقوه برای توسعه مشاغل خانگی است.

وی لزوم حمایت بانک ها و موسسات مالی را از شاغلین در حوزه مشاغل خانگی را یادآور شد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات در سازماندهی این افراد است و به همین دلیل ارگانها و سازمانهای مربوطه باید برای شناسایی و سازماندهی افراد در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهند.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: با توسعه مشاغل خانگی علاوه بر حفظ عزت و منزلت خانواده، برای بهبود اوضاع اقتصادی خانواده هم همه اعضا مشارکت دارند.

کد خبر: ۴۳٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha