۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
۱۴۰۰ تن پسته از باغات مشهد برداشت می شود

۱۴۰۰ تن پسته از باغات مشهد برداشت می شود

مشهد- رئیس جهاد کشاورزی مشهد از پیش بینی برداشت ۱۴۰۰ تن پسته خشک در شهرستان مشهد با میانگین عملکرد یک هزار و ۱۷۱ کیلوگرم در هکتار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد امید طهماسبی زاده گفت: در حال حاضر سه هزار و ۵۷۵ هکتار باغ پسته در شهرستان وجود دارد که از این میزان یک هزار و ۵۰ هکتار آن بارور و دو هزار ۴۲۵ هکتار نابارور است .

وی با بیان اینکه این میزان پسته خشک معادل حدود چهار هزار  تن پسته تازه  است افزود: با توجه به پیش‌ بینی برداشت این میزان پسته تازه از باغات شهرستان مشهد  این مقدار محصول علی رغم  سال آوری باغات و همچنین بروز خسارت سرما, نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت.

طهماسبی زاده خاطرنشان کرد: شهرستان دارای یک ترمینال فرآوری پسته فعال و یک ترمینال در حال احداث می باشد  که واحد فعال سالانه بیش از  ۱۵۰۰ تن محصول را فرآوری و آماده عرضه به بازار می‌کند.

وی با بیان اینکه پسته شهرستان مشهد عمدتا از ارقام  سفید, اکبری و احمدآقایی است افزود: شهرستان مشهد از رویشگاه‌های اولیه پسته است و درختان کهنسال حدود یک هزار ساله در برخی از مناطق وجود دارند که این سابقه سبب شده به مرور فرهنگ و دانش باغداری در این شهرستان ذخیره و ارتقا یابد.

کد خبر: ۴۳٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha