۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
تولیدات گوشتی خراسان شمالی خام‌فروشی می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

تولیدات گوشتی خراسان شمالی خام‌فروشی می‌شود

بجنورد- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با ابراز تاسف از اینکه تولیدات گوشتی استان خام‌فروشی می‌شود، گفت: این محصولات باید به‌صورت بسته‌بندی و فرآوری شده از استان خارج شود.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خراسان شمالی، عبدالله یوسفی با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از قطب‌های دام‌پروری کشور است و گوشت تولیدی در این استان از کیفیت خیلی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: اما متأسفانه زنجیره تولیدات محصولات گوشتی در این استان تکمیل نیست تا گوشت به‌صورت بسته‌بندی و فرآوری شده از استان خارج شود.

وی افزود: در حال حاضر دام به‌صورت زنده از استان خارج و به کشتارگاه‌های سایر استان‌ها صادر و در آنجا کشتار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: میزان تولید گوشت قرمز در خراسان شمالی حدود ۲۲ هزار تن است که حدود ۱۲ تن به‌صورت خام از استان خارج می‌شود.

یوسفی تأکید کرد: باید صنایعی همچون بسته‌بندی در این استان راه‌اندازی شود تا دام در استان کشتار و گوشت قرمز بسته‌بندی‌شده از استان خارج شود نه دام زنده.

وی به اجرای طرح اصلاح نژاد دام در استان اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی ۳.۵ درصد دام سبک کشور را به خود اختصاص داده است که اجرای طرح اصلاح نژاد می‌تواند این حوزه را تبدیل به برند کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: در راستای اجرای این طرح مرکز اصلاح نژاد شیروان را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و یکی از نتایج مثبت اجرای این طرح افزایش چندقلوزایی در دام است.

یوسفی توضیح داد: در شرایط معمولی میزان چندقلوزایی در دام تا ۷۰ درصد است که با اجرای این طرح این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۴۳٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha