۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
طرح «برق امید» در زنجان اجرا می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان:

طرح «برق امید» در زنجان اجرا می‌شود

زنجان- مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: با اجرای طرح «برق امید» مشترکان استان خود را با الگوی‌های تعیین شده مصرف مطابقت داده و از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق بهره‌مند شوند.

به گزارش بازار به نقل از توزیع برق زنجان، علیرضا علیزاده با بیان اینکه طرح«برق امید» در زنجان اجرا می‌شود، گفت: با اجرای طرح مشترکان خود را با الگوی‌های تعیین شده مصرف مطابقت داده و از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش رفاه خانوارها نیست، بلکه برنامه ریزی برای بهینه سازی مصرف و اختصاص آن به بخش‌های تولیدی مانند کشاورزی و صنعتی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: با اجرای طرح برق امید فرصت مناسبی برای مشترکان خانگی فراهم می شود تا میزان مصرف این انرژی را کاهش داده و از تخفیف صد درصدی بهای برق برخوردار شوند و این طرح فرصت مناسبی برای همه مشترکان در سطح استان فراهم می آورد تا مصرفشان را کم کرده و از تخفیف صد درصدی بهای برق بهره مند شوند.

علیزاده با بیان اینکه مزیت این طرح علاوه بر تخفیف ۱۰۰ درصدی برای مشترکان کم مصرف، ایجاد انگیزه برای کاهش مصرف برق توسط مشترکان خانگی و کاهش تقاضا و تولید برق می‌شود، یادآوری کرد: از طرفی دیگر نیز انتشار آلایندگی های زیست محیطی به شدت کاهش می یابد و برق امید می تواند با نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف، موجب استفاده بهینه از منابع و بهره برداری از آن در بخش تولید و کشاورزی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای برنامه های موفق مدیریت بار، دولت برای اجرای طرحی در این زمینه و به منظور مدیریت مصرف مشترکان خانگی وارد عمل شد و در طرح برق امید مشترکانی که بتوانند خود را با الگوهای تعیین شده مطابقت دهند، از برق رایگان بهره مند خواهند شد، اما در صورتی که مصرف  بالاتر باشد، باید هزینه را به صورت کامل بپردازند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: هدف از اجرای این طرح مصرف درست و بهینه در بخش خانگی است و اجرای صحیح این طرح می تواند پیک سال آینده را نیز به صورت چشمگیری کاهش دهد و رمز موفقیت طرح برق امید آگاه سازی مشترکان است و باید برای این کار از شیوه های نوین و مختلف موثر استفاده کرد.

علیزاده با تاکید بر اینکه در طرح برق امید فقط مشترکان خانگی شامل تحت پوشش قرار می گیرند، اظهارداشت: هر یک از مشترکان خانگی که در یکی از سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پُرمصرف تقسیم می شوند، می توانند با مدیریت مصرف خود در بخش مشترکان کم مصرف قرار گرفته و از تخفیف بیان شده برخوردار شوند.

کد خبر: ۴۳٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha