۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
 ۲ شهرک گلخانه‌ای در استان ایلام احداث می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

۲ شهرک گلخانه‌ای در استان ایلام احداث می شود

ایلام-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به توسعه کشت های گلخانه ای در ایلام، گفت: ۲ شهرک گلخانه‌ای در استان ایلام احداث می شود.

به گزارش بازار، سید محمد تراب میری بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام در محل جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: : شهرک گلخانه‌ای هلیلان در سطح ۱۱ هکتار به سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری کوثر در حال انجام است و همچنین در بخش صالح‌آباد یک شهرک گلخانه ای هشت هکتاری  دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: باید گفت که امسال نقطه عطفی در راستای تولیدات گلخانه‌ای در استان ایلام به شمار می‌رود چراکه توسعه گلخانه‌های زیر ۳۰۰ متر با عنوان گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در داخل حیاط خانه‌های روستایی به‌منظور ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از تسهیلات کم‌بهره در دستور کار قرار گرفته است.

میری بیان کرد: طرح احیای ۵۰ هزار هکتاری زمین‌های کشاورزی مهران و دهلران در سطح ۴۱ هزار هکتار انجام‌شده و ۹ هزار هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.

وی گفت: طرح آب‌های مرزی در سطح حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان انجام‌شده که ۱۲ هکتار از این میزان از طریق آب‌های محلی برای آبیاری اراضی مورداستفاده مردم قرار می‌گیرد و حدود ۱۷ هزار هکتار در حوزه سامانه گرمسیری قرار دارد که جهاد کشاورزی کار خود را در این حوزه انجام داده و منتظر اقدامات وزارت نیرو در این بخش هستیم.

 تراب میری بابیان اینکه ۱۸ ایستگاه پمپاژ و تأمین آب در نقاط مختلف در دست اقدام است، افزود: با تأمین اعتبار و پیگیری‌های انجام‌شده امید است که این ایستگاه‌های تأمین آب به سرانجام برسد که بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را مشروب خواهد کرد و نقش مهمی در راستای محرومیت‌زدایی، جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در سال جاری تعداد ۲۳ طرح تولیدی و خدماتی سازمان جهاد کشاورزی استان بااعتباری بالغ‌بر ۲۹۵ میلیارد و ۵۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

کد خبر: ۴٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha