۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
نشست وزیران دارایی گروه هفت

نشست وزیران دارایی گروه هفت

وزیران دارایی گروه هفت قرار است روز جمعه حمایت خود را از توسعه برنامه کاهش بدهی‌های عمومی با هدف کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کنند.

به گزارش بازار، سه منبع آگاه اعلام کردند وزیران دارایی گروه هفت قرار است روز جمعه حمایت خود را از توسعه برنامه کاهش بدهی‌های عمومی با هدف کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کنند.

وزیران گروه هفت (آمریکا، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و کانادا) قرار است امروز ویدئو کنفرانسی برای گفتگو در مورد تحولات اقتصاد جهانی و پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونای جدید برگزار کنند، ویروسی که حدود ۳۲ میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده و حدود ۹۷۷ هزار نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

به گفته این منابع، هر چند که صندوق بین المللی پول خواستار تمدید یک ساله مهلت برنامه کاهش بدهی‌ها تا سال ۲۰۲۱ شده است، اما وزیران دارایی گروه هفت احتمالا از تمدید اولیه شش ماهه حمایت خواهند کرد.

یکی از این منابع گفت: «حمایتی برای تمدید شش ماهه وجود دارد و گفتگویی درخصوص مسئله تغییر ساختار بدهی‌ها نیز وجود خواهد داشت.»

حمایت وزیران دارایی گروه هفت از تمدید مهلت در مورد بدهی‌ها تا ژوئن ۲۰۲۱ به تسهیل تصمیم گیری گروه بیست کمک خواهد کرد.

وزیران دارایی گروه بیست قرار است ۱۴ اکتبر نشستی برگزار کنند، اما سران گروه بیست در نشست سران ماه نوامبر به طور رسمی در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد.

وزیران دارایی گروه هفت همچنین قرار است در مورد پایداری بلند مدت بدهی‌های کشورهای بسیار فقیر گفتگو کنند که به علت سطح بالای بدهی‌ها حتی پیش از شیوع ویروس کرونا فلج شده بودند.

این بحث‌ها نشان دهنده آگاهی روز افزون جامعه بین الملل در این خصوص است که برخی از این کشورها احتمالا نیازمند تغییر ساختار بدهی‌های خود هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا که میزبان این نشست است، اظهار نظری درباره این نشست نکرده است.

تارو آسو وزیر دارایی ژاپن از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

کد خبر: ۴۳٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha