۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
سالانه حدود ۱.۶ تریلیون دلار در جهان پولشویی می‌شود
سازمان ملل متحد:

سالانه حدود ۱.۶ تریلیون دلار در جهان پولشویی می‌شود

سازمان ملل متحد اعلام کرد که منابعی که می‌توان از آن برای مقابله با فقر استفاده کرد، به دلیل فرار مالیاتی، فساد و جرایم مالی از بین می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از تی آر تی، سازمان ملل متحد اعلام کرد که منابعی که می‌توان از آن برای مقابله با فقر استفاده کرد، به دلیل فرار مالیاتی، فساد و جرایم مالی از بین می‌رود و همه سالانه تقریبا ۱.۶ تریلیون دلار پولشویی در جهان انجام می‌گیرد.

پنل سازمان ملل درباره شفافیت و پاسخگویی در زمینه امور مالی بین‌المللی گزارش خود را در مورد تأثیرات پولشویی و فساد در مالی جهانی منتشر و اعلام کرد: «منابعی که می‌توان از آن برای مقابله با فقر استفاده کرد، به دلیل فرار مالیاتی، فساد مالی و جرایم مالی از بین می‌رود.»

در این گزارش آمده است: «جابجایی سود هر ساله ۵۰۰ میلیارد دلار برای دولت‌ها هزینه دارد، ۷ تریلیون دلار در بهشت‌های مالیاتی ذخیره می‌شود و حدود ۱.۶ تریلیون دلار پولشویی که مربوط به ۲.۷ درصد تولید ناخالص ملی جهان است، صورت می‌گیرد.»

بانک‌های زیادی با فرارهای مالیاتی و پولشویی همکاری می‌کنند
دالیا گریباوسکایت، رئیس مشترک این پنل و رئیس جمهور سابق لیتوانی نیز تصریح کرد: «فساد و فرار از پرداخت مالیات به طور گسترده‌ای صورت گرفته و بسیاری از بانک‌ها به طور مخفیانه همکاری می‌کنند. از حق همه ما به ویژه فقرا بهره برداری می‌شوند. اعتماد به سیستم مالی برای مقابله با مشکلات اساسی مانند فقر، تغییرات آب و هوایی و کووید-۱۹ بسیار اهمیت دارد.»

کد خبر: ۴۳٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha