۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
حقوقی ها بزرگترین مشکل بازار سرمایه هستند
کارشناس بازار سرمایه:

حقوقی ها بزرگترین مشکل بازار سرمایه هستند

امیرپور، کارشناس بازار سرمایه گفت: حقوقی ها که در زمان رشد شاخص بزرگترین منافع را از بازار سرمایه می برند زمانی که بازار سرمایه از رونق می افتد و منفی می شود نباید تماشاگر باشند یا خودشان را از این عرصه عقب بکشند و در سطح فروش قرار بگیرند.

به گزارش بازار، علیرضا امیرپور کارشناس بازار سرمایه افزود: نظارت بر عملکرد و کنترل حقوقی ها تا حدی که حداقل از سهام خودشان حمایت کنند ضروری است.

وی اضافه کرد: اگر حقوقی های بازار سرمایه، در این روزها که بازار سرمایه روند نزولی دارد خود فروشنده سهام نباشند سهامداران خرد نیز به ماندن در بازار دلگرم می شوند.

امیرپور در پاسخ به این سوال که حمایت صندوق توسعه ملی از بازار سرمایه چه تاثیری بر این بازار دارد؟ گفت: بازار سرمایه نیاز به نقدینگی و پول جدید دارد تا بتواند تعادل خود را حفظ کند که براساس مصوبه هیئت دولت قرار است یک درصد از سرمایه صندوق توسعه ملی برای حمایت از این بازار اختصاص یابد.

وی افزود: اگر میزان سرمایه این صندوق ۹۰ میلیارد دلار باشد حدود ۹۰۰ میلیون دلار آن یعنی یک درصد از سرمایه صندوق توسعه ملی وارد بازار سرمایه می شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق تثبیت بازار سرمایه که نقش بازارگردانی را به عهده دارد باید با استفاده از این سرمایه جدید نقدینگی بازار را جمع کند تا بازار سرمایه به تعادل برسد.

امیرپور افزود: رفتار هیجانی سهامداران بورس که اغلب آگاهی و آشنایی کافی با این بازار را ندارند باعث شده به محض منفی شدن بازار در صف فروش قرار بگیرند و در بازار سرمایه ارزش سهام ها مثل یک دومینو کاهش یابد.
وی تاکید کرد: تدبیر هیئت وزیران و مجلس باید اجرایی شود تا حرف و حدیث هایی که باعث ناهماهنگی و افت بازار سرمایه شده کمتر شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: زمانی تعداد سهامداران بازار سرمایه ۱۱ میلیون نفر بود اما الان این رقم با ورود سهامداران عدالت به بیش از ۵۰ میلیون سهامدار رسیده است که اغلب نگاه بلندمدت به بازار ندارند.

امیرپور گفت: با اجرایی شدن حمایت صندوق توسعه ملی و کنترل و نظارت بر حقوقی ها می توان امیدوار بود بازار سرمایه در آینده دوباره رونق بگیرد.

کد خبر: ۴۳٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha