۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
شیب تند شیوع کرونا در البرز/ اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای
استاندار البرز عنوان کرد؛

شیب تند شیوع کرونا در البرز/ اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای

کرج- استاندار البرز با بیان اینکه شیب تند شیوع کرونا در البرز تداوم و استمرار دارد گفت: ناگزیر به اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا هستیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،عزیزالله شهبازی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به ریاست رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان، اظهار کرد: این روز به یاد ماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی ماند و ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی بار دیگر با اتحاد و همدلی در برابر ظلم ایستادند و حق و کیان خود را باز ستاندند.

وی با اشاره به اینکه این جلسه طبق روال هر هفته به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه دغدغه و نگرانی در خصوص شیوع کرونا در البرز اعلام شد. البرز شرایط ویژه‌ای دارد و به‌طور مثال روز گذشته تردد شمارهای محورهای مواصلاتی البرز تردد یک میلیون و ۴۲۰ هزار خودرو از راه‌های این استان را ثبت کرد که این رقم بسیار بالا است.

استاندار البرز افزود: تراکم جمعیت در البرز، استان را در موج سوم شیوع کرونا در معرض خطر جدی قرار داد و البته رشد بالای ابتلای جوانان به کرونا، نگران کننده است.

آمار بالای مراجعان تاب وتوان کادر بهداشت ودرمان را گرفته است
وی با بیان اینکه حجم بالای مراجعان مبتلا به کرونا در البرز تاب و توان کادر بهداشت و درمان را گرفته است، اضافه کرد: طبق پروتکل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و مصوبه ستاد ملی کرونا رعایت فاصله اجتماعی، شست و شوی دست‌ها و استفاده از ماسک به شدت توصیه می‌شود.

وی گفت: در این جلسه مصوب شد که استان‌ها با پیشنهاد استانداران و موافقت وزارت کشور و وزارت بهداشت نسبت به اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای برای جلوگیری از چرخه شیوع کرونا اقدام شود.

شهبازی افزود: مردم البرز در این هشت ماه بسیار همراهی کردند و تلفات ناشی از کرونا در البرز به نسبت ترددها، جمعیت و تبادل جمعیت تهران و البرز در مقایسه با بسیاری از استان‌ها، زیاد نبود ولی باید از این روند رو به رشد پیشگیری کنیم.

وی عنوان کرد: شیب تند شیوع کرونا در البرز تداوم و استمرار دارد و متأسفانه ناچار هستیم برای جلوگیری از این روند، محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی در راستای آماده باش روسای بیمارستان ها دستور ویژه دهد
استاندار البرز گفت: همواره توجه ما برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی و تولید بوده و در البرز صنوف و تولیدکنندگان در راستای مقابله با شیوع کرونا همراهی بسیاری داشته‌اند، مجبوریم محدودیت‌های سختگیرانه‌تری را برای توقف شیوع اعمال کنیم.

شهبازی گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز باید نسبت به تشدید نظارت‌ها در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کند و همچنین در راستای آماده‌باش رؤسای بیمارستان‌های استان دستور ویژه‌ای بدهد.

وی افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و باید به جد وارد عمل شود.

کد خبر: ۴۳٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha