۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
مالکان حقوقی خانه‌های خالی ۲ برابر بیشتر مالیات می‌دهند
معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی‌:

مالکان حقوقی خانه‌های خالی ۲ برابر بیشتر مالیات می‌دهند

خانی، معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی‌ با اشاره به این که داده‌کاوی‌ خانه‌های خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: با اهتمام به داده‌کاوی‌های متعدد قطعا میزان خانه‌های خالی به بیش از ۱۰۹ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش بازار، هادی خانی، معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی‌ گفت: سازمان امور مالیاتی قرار است با دسترسی به سامانه وزارت راه و شهرسازی به لیست خانه‌های خالی دست پیدا کند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی به محض دستیابی به لیست و اطلاعات خانه‌های خالی فاز مطالبه مالیات را آغاز می‌کند.

معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی‌ با اشاره به خانه‌های خالی باید احراز شوند، اظهار داشت: در حال حاضر با نسخه فعلی قانون اگر یک خانه بیش از یک سال خالی بماند مشمول مالیات می‌شود.

وی ادامه داد: ما بر اساس داده‌کاوی‌های مختلف از شرکت‌های آب و برق و گاز و اطلاعات وزارت راه شهرسازی مدت خالی ماندن خانه‌های مختلف را مشخص می‌کنیم.

هادی خانی با اشاره به این که داده‌کاوی‌ خانه‌های خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۰۹ هزار خانه خالی در ایران وجود دارند.

وی اضافه کرد: با اهتمام به داده‌کاوی‌های متعدد قطعا میزان خانه‌های خالی به بیش از ۱۰۹ هزار واحد می‌رسد.

معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی‌ تاکید داشت: در اصلاحیه‌ی جدید قانون املاکی که تحت مالکیت اشخاص حقوقی هستند و خالی مانده‌اند در پرداخت مالیات مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: مالکان حقوقی خانه‌های خالی باید دو برابر بیشتر از مالکان حقیقی مالیات پرداخت کنند.

هادی خانی با اشاره به این که از نظر قانون هر فعالیت اقتصادی و درآمدزایی مشمول مالیات می‌شود، عنوان کرد: هوشمندسازی‌های مختلف مسیر عملکرد سازمان امور مالیاتی را مشخص می‌کند و این سازمان می‌تواند با تشخیص‌هایی دقیق‌تر و منصفانه‌تر به کار اخذ مالیات بپردازد.

کد خبر: ۴۳٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha