۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
۹۰ درصد بذور اصلاح شده به دست کشاورزان زنجانی رسید
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۹۰ درصد بذور اصلاح شده به دست کشاورزان زنجانی رسید

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه ۱۱ شرکت در تولید بذور اصلاح شده در استان فعالیت می‌کنند، گفت: امسال هم ۹۰ درصد بذور اصلاح شده به دست کشاورزان رسیده است. 

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه کارهای بهره ورانه در بخش کشاورزی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: این سیاست هم در سازمان جهاد کشاورزی زنجان پیگیری می شود. 

وی اظهار کرد: برای اینکه گندم خوبی به خصوص در بخش زراعت داشته باشیم باید بذور اصلاح شده تولید شود و  این استان در تولید بذور اصلاح شده رتبه برتر کشوری را دارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه ۱۱ شرکت در تولید بذور اصلاح شده در استان فعالیت می کنند، گفت: امسال هم ۹۰ درصد بذور اصلاح شده به دست کشاورزان استان رسیده است. 

تاراسی تاکید کرد: استفاده از بذرهای اصلاح شده علاوه بر مقاومت در برابر تنش های محیطی، بهره وری تولید را تا بیش از ۴۰ درصد افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه در سال بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن بذر گواهی شده گندم تولید و تحویل کشاورزان زنجان می شود، ابراز کرد: بذرها با معیارهای علمی تهیه و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تصریح کرد: در سالجاری با واریز ۶۵۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان درصد پرداخت به ۸۰ درصد رسیده است.

کد خبر: ۴۳٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha