۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
۶۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران مرکزی از بازار آزاد تامین می‌شود
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

۶۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران مرکزی از بازار آزاد تامین می‌شود

اراک- اخوان، مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه در زمینه تولید تخم مرغ در استان مشکلی وجود ندارد، گفت: ۶۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران از بازار آزاد تامین می‌شود.

حمیدرضا اخوان در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص وضعیت بازار و قیمت مرغ و تخم مرغ در استان مرکزی با اظهار اینکه افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ کشوری بوده و منحصر به استان مرکزی نیست، افزود: ما در استان هیچ مشکلی برای تولید تخم مرغ نداریم و فقط از لحاظ افزایش قیمت مواردی است که مربوط به افزایش در قیمت نهاده ها مثل سویا می شود.

اخوان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در مرکزی تولید شده است گفت: افزایش قیمت گوشت مرغ نیز به دلیل هزینه های جانبی مرغداران است و سود زیادی نصیب مرغداران نمی شود.

وی از تخصیص و تامین نهاده برای مرغداری ها نیز خبر داد و افزود: در این خصوص رایزنی هایی صورت گرفته که در صورت تحقق در فصل جاری افزایش قیمت را در تخم مرغ نخواهیم داشت.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان داشت: فقط ۴۰ درصد نهاده های مورد نیاز مرغداران توسط دولت می شود و این مقدار کفاف مرغداران را نمی دهد و آنتها مجبور هستند ۶۰ درصد باقی مانده را از بازار های آزاد تهیه کنند که همین تامین از بازار آزاد به افزایش قیمت نهایی منجر خواهد شد و علاوه بر تامین نهاده باید افزایش قیمن دارو و واکسن را نیز به مشکلات و دغدغه های مرغداران اضافه کنیم.

کد خبر: ۴۳٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha