۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
محکومیت آذویکو به تحویل خودروی جایگزین

محکومیت آذویکو به تحویل خودروی جایگزین

شرکت آذویکو به تحویل خودروی جایگزین و پرداخت خسارت به مشتریان محکوم شد.

به گزارش بازار، سید مجتبی سجادی، مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات این سازمان گفت: بدنبال اعتراض این سازمان به بیش از ۱۴۰۰ فقره رای بدوی صادره درباره پرونده شرکت آذویکو، خوشبختانه نواقص دادنامه توسط شعبه تجدیدنظر تعزیرات حکومتی برطرف و این شرکت ملزم به تحویل خودروی جایگزین ام جی و پرداخت خسارت مشتریان حداکثر تا پایان بهمن ۹۹ شد.

سید مجتبی سجادی افزود: حسب پیگیری‌های سازمان حمایت و پس از ابلاغ دادنامه ها، مشخص شد که رای تجدیدنظر در ۴ بند انشاء و به طرفین پرونده ابلاغ شد که مهمترین قسمت دادنامه، الزام شرکت آذویکو به تحویل خودروی جایگزین از میان دو خودروی «لوکسژن suvu۶» و «s۵۰» به انتخاب مشتری است.

وی گفت: شرکت مذکور، ملزم به پرداخت ۱۸ درصد سود مشارکت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو و ۱۲ درصد خسارت تاخیر در تحویل از زمان سررسید قرارداد تا روز تحویل خودرو شده است.

سجادی اضافه کرد: نکته دیگری که در این رای لحاظ شده است، پرداخت مابه التفاوت نرخ تورم بانک مرکزی از زمان سررسید تحویل قرارداد تا روز اجرای حکم بوده و تاکید شده است که این موضوع می‌بایست تا پایان بهمن ۹۹ محقق شود.

وی گفت: از آنجایی که طبق ماده ۲۳ آیین نامه سازمان تعزیرات، شاکی خصوصی تنها در صورتی می‌تواند درخواست تجدیدنظر کند که متهم تبرئه شده باشد؛ لذا با توجه به رای بدوی مبنی بر محکومیت شرکت آذویکو، شعبه تجدیدنظر نسبت به اعتراض شاکیان خصوصی قرار رد دادخواست صادر کرد، لیکن بر اساس همان ماده که امکان اعتراض را برای سازمان حمایت محفوظ می‌دارد، تجدیدنظرخواهی این سازمان مسموع دانسته شد که خوشبختانه منجر به صدور رای محکومیت شرکت و تغییراتی به سود مشتریان شد.

وی اظهار امیدواری کرد؛ مفاد دادنامه اصداری عیناً توسط شرکت آذویکو انجام و موجبات رضایت مشتریان فراهم شود.

کد خبر: ۴۳٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha