۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
تولید شیلات در استان مرکزی ۱۸۰۰ تُن افزایش داشت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

تولید شیلات در استان مرکزی ۱۸۰۰ تُن افزایش داشت

اراک- آنجفی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تولیدات شیلات در استان نسبت به سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ تُن افزایش داشته است.

مجید آنجفی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص وضعیت کشاورزی و تولید محصولات در استان مرکزی با اشاره به اینکه سه درصد تولیدات کشاورزی کشور در استان مرکزی تولید می شود، اظهار داشت: این استان از لحاظ رونق در کشاورزی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مرکزی در حوزه تولید شیلات نیز حرف برای گفتن دارد گفت: تولید آبزیان و محصولات شیلاتی برای نخستین بار از چهار هزار و ۵۰۰ تن در سال ۹۸ به شش هزار و ۳۰۰ تن در سال جاری رسیده است که افزایش ۳۴ درصدی  و نسبت به سال گذشته ۱۸۰۰ تُن افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به انجام فعالیت هایی برای ایجاد اشتغال و جهش تولید در حوزه شیلات اشاره کرد و افزود: کمبود اعتبارات عمرانی در این زمینه یکی از دغدغه های اصلی محسوب می شود چرا که تخصیص‌های زیر ۳۰ درصد در حوزه شیلات سبب شده برای  انجام فعالیت‌های تکثیر و پرورش زالوی طبی و ماهیان زینتی و یا حذف رسته ساخت واحدهای آبزی پروری در بخش‌نامه اخیر وزارت جهادکشاورزی علیرغم اشتغال‌زا بودن این فعالیت ها از جهش تولید در تولیدات شیلاتی جلوگیری به عمل آید.

آنجفی با انتقاد از اینکه تأمین معیشت در بخش کشاورزی، لجستیک و پشتیبانی به شکل مورد انتظار انجام نمی‌شود، عنوان داشت: در برهه کنونی و با توجه به مشکلات و تورم های موجود تأمین امکانات لازم برای بخش کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بخش کشاورزی در کشور به خصوص استان مرکزی که در تولید محصولات کشاورزی مثل پسته، انار، سبزی و شیلات و آبزیان شاخص است نیاز به نگاه تخصصی و جدی تر دارد.

کد خبر: ۴۳٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha