۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
ثبت به موقع تولیدات داخلی در سامانه توانیران از واردات بی رویه جلوگیری می کند
استاندار قزوین:

ثبت به موقع تولیدات داخلی در سامانه توانیران از واردات بی رویه جلوگیری می کند

قزوین- استاندار قزوین گفت: ثبت به موقع و درست تولیدات داخلی توسط تولیدکنندگان در سامانه توانیران جلوی واردات بی رویه کالاهای دارای مشابه خارجی را گرفته و حمایت از تولید داخلی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور ظهر چهارشنبه در بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی در استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی انجام شد، اظهار داشت: متاسفانه یکی از مهم ترین مشکلاتی که در چند سال اخیر در کشور خودنمایی کرده است مسئله واردات بی رویه کالا به کشور است که در کنار صدمه به تولید داخلی توانسته سرمایه های زیادی را از کشور خارج کند.

وی گفت: این در حالی که است بسیاری از این کالاهای وارداتی در داخل کشور تولید می شود و با کیفیت بالا قابل رقابت با نمونه های وارداتی است که بر همین اساس سامانه ای برای احصاء و شناسایی کالاهای تولید در داخل کشور ایجاد شده است که هنوز به طور کامل مورد استفاده تولید کنندگان قرار نگرفته است.

استاندار قزوین بیان کرد: توصیه امروز همه مسئولین صنعتی کشور ثبت به موقع و درست لیست کالاهای تولیدی از سوی تولیدکنندگان داخلی در این سامانه است که جلوی واردات این کالاها را گرفته، از تولید داخلی حمایت و زمینه اشتغال هموطنان ما را فراهم کرده است.

جمالی پور گفت: استان قزوین به عنوان یکی از شهرهای صنعتی مهم کشور وظیفه دارد در این خصوص جدی وارد عمل شود چرا که معتقدیم نخستین گام برای حمایت جدی از تولید داخلی ایجاد شرایط فروش و جلوگیری از واردات این کالاها در کشور است.

وی امروز از ۴ واحد تولیدی و صنعتی فعال در حوزه تولید انوع کاشی و سرامیک، تشک و خوشخواب، کلیدهای صنعتی و تولیدکنندگان انواع روغن موتور در استان قزوین بازدید کرد.

کد خبر: ۴۳٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha