۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
تحقق ۹۹ درصدی برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی
معاون نفت و گاز پارس خبر داد

تحقق ۹۹ درصدی برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی

بوشهر- معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس از تحقق ۹۹ درصدی برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی بر اساس برنامه تکلیفی وزارت نفت خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، یحیی رشیدی در نشست بررسی عملکرد تولید گاز در پنج‌ماهه نخست سال جاری و پیش‌بینی تولید از چاه‌های میدان مشترک پارس جنوبی در نیمه دوم سال ۱۳۹۹ و نیمه اول سال ۱۴۰۰، از تحقق ۹۹ درصدی برنامه تکلیفی وزارت نفت در برداشت گاز از سکوهای دریایی پارس جنوبی به رغم مشکلات و محدودیت‌های موجود خبر داد.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به سهم ۷۰ درصدی این شرکت در برداشت و تأمین گاز مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف خانگی، صنایع، نیروگاه‌ها و... عمده مشکلات و محدودیت‌های عملیاتی طی ۶ ماهه گذشته را مربوط به بخش پایین‌دستی و پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی در دریافت گاز عنوان کرد و بر لزوم برنامه‌ریزی در سطح کلان شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز برای هماهنگی بیشتر با مجریان و مدیران پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی تأکید کرد.

رشیدی عنوان کرد: راندمان کاری عملیات تولید در ۵ ماهه نخست سال جاری ۹۵ درصد بوده و به طور میانگین روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی برداشت شده است.

 این جلسه به دلیل رعایت دستورعمل‌های بهداشتی در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی، به صورت ویدئوکنفرانس بین دفاتر تهران و عسلویه شرکت نفت و گاز پارس و با حضور نمایندگانی از مدیریت‌های برنامه‌ریزی تلفیقی و نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مرتضی الهی مشاور مدیرعامل، علی‌اکبر ماجد مدیر مهندسی نفت و گاز و نمایندگانی از مدیریت برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌ها و مجریان طرح‌های توسعه‌ای برگزار شد، پس از ارائه میزان تولید برنامه‌ریزی شده گاز در پنج‌ماهه نخست سال جاری و بیان چالش‌های عملیاتی موجود جهت تداوم تولید، گزارشی از پیش‌بینی تولید و بهره‌وری چاه‌های هر یک از سکوهای گازی میدان پارس جنوبی در ۱۲ ماه آینده توسط کارشناسان مدیریت مهندسی نفت و گاز ارائه شد و در ادامه راهکارهای پیشنهادی برای تداوم تولید صیانتی از مخزن مشترک پارس جنوبی و آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۴۳٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha