۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
آزادسازی ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی البرز/ هشدار به مشاوران املاک
فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی البرز خبر داد:

آزادسازی ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی البرز/ هشدار به مشاوران املاک

کرج- موسوی، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی البرز از آزادسازی ۲۰۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی شهر هشتگرد که به صورت شبه شهرک تفکیک و دیوار کشی شده بود، خبر داد.

سرهنگ سید مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در راستای شناسایی انجام شده و اخبار واصله به یگان حفاظت از اراضی استان مبنی بر خرد کردن و از بین بردن اراضی کشاورزی در منطقه ییلاقی فشند واقع در محدوده شهر جدید هشتگرد اقدام قانونی برای رفع تخلف و بازگشت ماهیت اراضی در دستور کار این یگان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام هماهنگی های لازم با حوزه دادستانی و قضایی این شهرستان با عوامل شهرداری شهر جدید هشتگرد ضمن حضور در این منطقه با اجرای تبصره ۲ از ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری نسبت به قلع‌ و قمع و تخریب تغییرات انجام شده در اراضی کشاورزی که به صورت شبه شهرک و در قالب تعداد ۱۵ مورد تفکیک و چهاردیواری شده بود اقدام قانونی به عمل آمد.

موسوی با بیان اینکه در این عملیات مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی و به عرصه کشاورزی بازگشته است، تاکید کرد: مرجع تشخیص اراضی زراعی در استان و شهرستان ها جهادکشاورزی است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی استان البرز به همشهریان توصیه کرد: قبل از خرید هر گونه زمین خصوصا در حاشیه شهرها، شهرک ها و روستاها از جهاد کشاورزی استعلام لازم را به عمل آورند.

وی همچنین به مشاوران املاک که دارای پروانه و مجاز به فعالیت هستند هشدار داد که ملزم به شفاف سازی و ابلاغ مفاد قانون تغییر کاربری در اراضی در معاملات بین خریدار و فروشنده اراضی کشاورزی بوده و در صورت اعلام هرگونه گزارش تخلف از سوی این دسته از صنوف برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد و از انجام هر گونه معاملات که در خرد کردن اراضی و تغییرات در ماهیت زمین بشود می بایست خودداری کنند.

کد خبر: ۴۳٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha